8:49 1401/10/26

به گزارش مفتاح وبه نقل از  روابط عمومی شرکت گاز استان اصفهان، ابوالقاسم عسکری، مدیر عامل شرکت گاز استان، گفت:‌ گاز طبیعی از اعماق زمین اکتشاف و استخراج می‌شود، پس از انتقال به پالایشگاه با تصفیه ناخالصی‌هاو انجام فرآینده ای ویژه به گاز شیرین تبدیل می‌شود و بعد از مراحل انتقال و تقلیل فشارو... به دست مصرف کننده می رسد.

مدیر عامل شرکت گاز استان اصفهان، با اشاره به رتبه نخست این شرکت در اجرای طرح بهینه سازی موتور خانه ها، گفت: اگر ساختمانی دارای موتورخانۀ قدیمی است، مالک یا مالکین می توانند با مراجعه به سایت شرکت گاز استان اصفهان به آدرس www.nigc-isfahan.ir  ثبت نام نموده و نسبت به بهینه سازی موتورخانه ساختمان مسکونی، تجاری، اداری خود اقدام نمایند.

وی، تصریح کرد: اجرای این طرح مطابق مصوبه شورای اقتصادبه صورت کاملا رایگان انجام می شود و موتورخانه از طریق عملیات عایق بندی، نصب رسوب گیر و تنظیم مشعل بهینه شده که این اقدام موثر کاهش 32 درصدی مصرف گاز در مقایسه با مدت مشابه سال قبل را برای موتورخانه ایجاد می کند که در کاهشمصرف گاز و گازبهای مصرفی ساکنین این مجتمع ها بسیار موثر است.

عسکری، با بیان اینکه در حال حاضر 114شهر و 1067روستا و بیش از 18هزار واحد صنعتی و تولیدی در سطح استان از گاز طبیعی بهره مند هستند.

مدیرعامل شرکت گاز استان اصفهان، با اشاره به ۲ میلیون و 5۰۰ هزار واحد مصرف‌کننده گاز در سطح استان، گفت: امسال نیز حدود 50 هزار مشترک به تعداد مشترکین استان اضافه گردید.

عسکری، تصریح کرد: میزان مصرف گاز در بخش خانگی در ابتدای مهرماه روزانه حدود 11میلیون متر مکعب بود و هم اکنون به 47میلیون متر مکعب رسیده است.

مدیرعامل شرکت گاز استان اصفهان، با بیان اینکه دمای آسایش باید در منازل و تمامی فضاهای اداری و تجاری و... از ۱۸ تا ۲۱ درجۀ سانتی‌گراد باشد، گفت: تقاضا می‌شود که تنظیم دما در تمامی ساختمان ها روی 18 درجه باشد تا امکان استفاده از گاز ایمن و مستمر  برای همۀ هم‌میهنان فراهم گردد.

عسکری، با تاکید بر صرفه جویی که از موازین تاکید شده در دین مبین اسلام است، افزود: شهروندان محترم در صورتی که اتاقی در منزل بلااستفاده است، توصیه می شود در این فصل سرد درب آن اتاق را بسته و وسایل گرمایشی آن را خاموش کنند، همچنین استفاده از پرده های ضخیم، پوشیدن لباس گرم بیشتر و دو جداره کردن پنجره ها بسیار در کاهش مصرف گاز موثر است.

  •  

مطالب پیشنهادی