10:46 1395/10/11

با دستور استاندار اصفهان، رینگ چهارم ترافیک شهر اصفهان روی ریل اجرا قرار گرفت.

به گزارش مفتاح، به نقل از استانداری اصفهان، رسول زرگرپور در جلسه بررسی رینگ چهارم ترافیک شهر اصفهان، اظهار داشت: رینگ چهارم ترافیکی با هدف کاهش اثرات ترافیک، توزیع ترافیک ورودی قبل از رسیدن به محدوده شهری، حذف ترافیک بین شهری از داخل شهر و تامین ترافیک ایمن، راحت، سریع و ارزان در کلانشهر اصفهان، انجام خواهد شد.

وی جلوگیری از ورود وسایط نقلیه ی سنگین به محدوده شهر، جلوگیری از گسترش بی رویه ساخت و ساز در این منطقه و ایجاد کمربند سبز محدوده شهری را از دیگر اهداف اجرای این طرح برشمرد.

استاندار اصفهان با بیان اینکه این طرح ۷۸ کیلومتر است، گفت: ۴۰ تقاطع هم سطح برای این طرح پیش بینی شده است که ۴۵ کیلومتر آن در شهر اصفهان و ۳۳ کیلومتر در ۵ شهر دولت آباد، خورزوق، خمینی شهر، درچه و ابریشم قرار گرفته است.

وی بر تشکیل کارگروه هماهنگی با حضور شهرداری اصفهان، شهرداری های شهرهای مسیر، اداره کل مسکن و شهرسازی و دستگاه هایی که در پیشبرد طرح موثر هستند، با مسئولیت معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری اصفهان تاکید کرد و گفت: این کارگروه وظیفه هماهنگی و سرعت بخشی به این پروژه را بر عهده دارد.

زرگرپور بر تکمیل مطالعات طرح نیز تاکید کرد و افزود: اولویت بندی قطعات هم باید در دستور کار قرار گیرد و با توجه به اینکه دو قطعه مورد نظر یکی در محدوده شهرداری اصفهان و دیگری در محدوده اداره کل راه و شهرسازی استان است باید با هماهنگی اقدامات لازم برای آغاز عملیات اجرایی دو قطعه مورد نظر طرح صورت گیرد.

وی خواستار بسترسازی برای مشارکت بخش غیردولتی شد و گفت: فریز کامل مسیر پروژه باید در دستور کار قرار گیرد و همچنین تعیین ردیف در بودجه سال ۹۶ شهرداری اصفهان، شهرداری های مسیر و راه و شهرسازی برای این طرح ضروری است و همچنین ورود دستگاه های خدمت رسان به منظور تسریع در اجرای این پروژه مهم و لازم است.

استانداراصفهان ادامه داد: باید هر ۳ ماه یکبار گزارش پیگیری ها و پیشرفت های پروژه برای بررسی نتایج به جلسه ارائه شود.

منبع: استانداری اصفهان

مطالب پیشنهادی