16:09 1395/10/11

به گزارش مفتاح، عضو شورای شهر اصفهان به برخی از بدعهدی‌ دولتی‌ها نسبت به خروج پالایشگاه اصفهان از شعاع ۵۰ کیلومتری شهرستان اشاره کرد و گفت: تاکنون نسبت به جابجایی این صنعت اقدامی صورت نگرفته است.

عباس حاج رسولی‌ها پیش از ظهر شنبه در یکصد و شصت و یکمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر آلودگی هوا را یکی از معضلات مهم کلانشهرها به ویژه تهران و اصفهان اعلام کرد و اظهار داشت: این پدیده سلامتی انسان و محیط زیست را تهدید می‌کند.

وی بالا بردن کیفیت سوخت تولبیدی برای خودروها را یکی از اقدامات مثبت برای کاهش آلاینده‌های موجود در هوا اعلام کرد و بیان داشت: این امر در بالا بردن کیفیت هوا تاثیر قابل توجهی را داشته است.

عضو شورای اسلامی شهر اصفهان توسعه معابر شهری و توسعه ناوگان حمل و نقل عمومی را نیز از دیگر اقدامات مثبت صورت گرفته در راستای کاهش آلاینده‌های موجود در هوا دانست و ابراز داشت: در این راستا باید یادآور شوم که مسئولان نیز باید در زمینه احیای دائمی رودخانه زاینده رود و احیای تالاب گاوخونی توجه بیشتری داشته باشند تا از ورود ریزگردها به اصفهان و به ویژه از شرق اصفهان جلوگیری شود.

وی در ادامه به برخی از بدعهدی‌های دولتی‌ها نسبت به خارج کردن پالایشگاه اصفهان از شعاع ۵۰ کیلومتری این شهرستان اشاره کرد و افزود: این در حالی است که نه تنها نسبت به جابجایی این صنعت اقدامی صورت نگرفته است بلکه شنیده ایم اخیراً طرح توسعه‌ای در پالایشگاه مجدداً اقداماتی در دست بررسی است.

حاج رسولی‌ها از سازمان حفاظت از محیط زیست، استاندار اصفهان و نمایندگان مردم در مجل شورای اسلامی و شورای اسلامی شهر اصفها خواستار رسیدگی به موضوع توسعه پالایشگاه و مقابله با این اقدام شد.

منبع: مهر

مطالب پیشنهادی