به گزارش خبرنگار مفتاح/منیره فهامی:جریان حق و باطل از دیر باز با یکدیگر در حال مبارزه بوده‌اند‌.در مبارزه بین جبهه حق و باطل گاهی جریان باطل به یک پیروزی ظاهری می رسد؛البته از راه ناجوانمردی.یکی از این نا جوانمردی ها عملیات تروریستی دیروز،در چهارمین سالگرد شهادت سردار دلها شهید قاسم سلیمانی در کرمان بود که بیش از ۸۴شهید و بیش از ۱۸۱ مصدوم بر جای گذاشت.

*مکتب امام خمینی(ره)مکتب مقاومت است
اما به راستی در مقابل این حجمه های وسیع دشمنان چه باید کرد؟قطعا ایستادگی و مقاومت اقدام اصلی در برابر این جنایات است.رهبر انقلاب،آیت الله خامنه ای نیز در صحبت های خود فرموده اند که مکتب امام خمینی (ره) مکتب مقاومت است و نیز بعد از جریان عملیات تروریستی کرمان فرمودند:((بدانند که سربازان راه روشن سلیمانی هم رذالت و جنایات آنان را تحمل نخواهند کرد.از هم اکنون آماج قطعی سرکوب و مجازات عادلانه خواهند بود.بدانند که این فاجعه آفرینی پاسخ سختی در پی خواهد داشت باذن الله.))
طبق آیات قرآن نیز وقتی فشارها و حجمه های دشمن زیاد می شود راه صحیح در برابر آنهامقاومت است و سیره مردان مبارز نیز چنین است.یکی از نمونه های مهم آن در قرآن کریم داستان مبارزه طالوت(فرمانده بنی اسرائیل)با جالوت(ابر قدرت ستمگر)است.

وَ لَمَّا بَرَزُوا لِجالُوتَ وَ جُنُودِهِ قالُوا رَبَّنا أَفْرِغْ عَلَیْنا صَبْراً وَ ثَبِّتْ أَقْدامَنا وَ انْصُرْنا عَلَى الْقَوْمِ الْکافِرینَ.»(سوره بقره،آيه ۲۵۰)
هنگامی که سپاه طالوت با لشکر جالوت روبه‌‌رو شدند، گفتند: پروردگارا، «مقاومت» در برابر دشمن را بر ما سرازیر کن و گام‌هایمان را استوار دار، و ما را بر این دشمنان کافر پیروز بگردان.

خداوند در دوران مبارزه‌ی پیامبر اسلام نیز همین راهکار را توصیه می‌فرماید و هشدار می‌دهد که از مقاومت کردن کوتاه نیایید:

«فَاسْتَقِمْ کَما أُمِرْتَ وَ مَنْ تابَ مَعَکَ وَ لا تَطْغَوْا إِنَّهُ بِما تَعْمَلُونَ بَصیرٌ.»(سوره هود،آیه ۱۱۲)
همان‌گونه که به تو فرمان داده‌ایم، بر این دین، پایداری کن. کسانى هم که از شرک، توبه کرده و همراه تو ایمان آورده‌اند باید در این مسیر پایدارى کنند. مبادا دست از مقاومت بردارید و طغیان کنید و از بندگى خدا منحرف شوید، که او به کارهای شما بیناست و در صورت عقب‌نشینی، شما را مؤاخذه خواهد کرد.

*شکست دشمنان اسلام قطعی است
در کنار دستور به مقاومت و ایستادگی در برابر دشمنان اسلام ،خداوند وعده قطعی به شکست دشمنان داده است که بزرگترین دلگرمی برای مسلمین است.
خداوند در آيه ۱سوره محمد می فرماید؛(( الَّذینَ کَفَرُوا وَ صَدُّوا عَنْ سَبیلِ اللَّهِ أَضَلَّ أَعْمالَهُمْ.))
خداوند برنامه‌ها و اهداف دشمنان کافر را و کسانی که در مسیر خدا سنگ‌اندازی می‌کنند، بی‌اثر می‌سازد و آنها را با شکست مواجه می‌کند.
تعبیر «أَضَلَّ أَعْمالَهُمْ» به صراحت بیان می‌کند که تمام نقشه‌های دشمنان با شکست مواجه می‌شود و راه به جایی نمی‌برند. همچنین خداوند در آیه‌ی دیگری ضمن سرزنش کافران، به پیامبر اطمینان می‌دهد که توطئه‌های دشمنانش بر ضد ایشان، اثر نخواهد گذاشت.

«اَم یُریدونَ کَیدًا فَالَّذینَ کَفَروا هُمُ المَکیدون.»(سوره طور،آیه۴۲)
آیا آنان می‌خواهند با طرح این گفتارها و پندارهای باطل بر ضدّ تو مکر کنند تا دعوت تو را خاموش کنند؟ ولی کافران خود گرفتار نیرنگ خویش شده‌اند.

برگشت توطئه‌ی دشمنان به خودشان معانی مختلف دارد، حضرت آیت‌الله خامنه‌ای درباره‌ی این موضوع می‌فرمایند: «آن که در واقع دارد فریب می‌خورد، آن که دارد حرکت می‌کند به خیال اینکه به سمت قلّه می‌رود در حالی که دارد به سمت حضیض می‌رود، او "اَلَّذینَ کَفَروا" است؛ یعنی ترامپ، یعنی همین شیاطین، اشرار و احمقهای دُور و بَر نظام حاکمه‌ی آمریکا؛ اینها هستند.»

*شکست دشمنان اسلام یک افول تدریجی است
خداوند در آیه‌ی دیگری می‌فرماید:
«إِنَّ الَّذینَ یَکْفُرُونَ بِآیاتِ اللَّهِ... أُولئِکَ الَّذینَ حَبِطَتْ أَعْمالُهُمْ فِی الدُّنْیا وَ الْآخِرَةِ وَ ما لَهُمْ مِنْ ناصِرینَ.»(سوره آل عمران،آیه۲۱و۲۲)
خدا برنامه‌ها و رفتارهای دشمنان کافر را همیشه بی‌اثر می‌کند. نه در دنیا نتیجه‌ای دارد و نه در آخرت. هیچ‌کس هم نیست که آنها را کمک کند تا نقشه‌های خود را عملی کنند.

«حبط» یعنی باطل و بى‌اثر شدن عمل. در زبان عرب به چهار پایی که زیاد علف می‌خورد و به تدریج شکمش باد می‌کند و می‌میرد، «حبط» می‌گویند. تعبیر «حَبِطَتْ أَعْمالُهُمْ» در آیه، این حقیقت را می‌فهماند که شکست دشمنان، یک افول تدریجی است. آنان به گمان اینکه در حال پیشرفت هستند، دشمنی می‌کنند اما در حقیقت مانند چهارپایی که تنها همّ و غمش خوردن است، به نابودی تدریجی خود کمک می‌کنند.

نمونه ای از آن را می توان به حضور پر شور امروز مردم در گلستان شهدای کرمان بدون توجه و ترس از بمب گذاری دیروز مشاهده کرد.این حضور نشان می دهد دشمن با این ترورها و اقدامات هیچ کاری نمی‌تواند انجام دهد و مردم غیور ایران هیچ وقت از آرمان های خود دست بردار نیستند و خون این شهدا تنها درخت تنومند انقلاب،ایستادگی و مقاومت را آبیاری می‌کند.چراکه آنان می دانند پیروزی نهایی ازآن مسلمین است.

*آینده این جهان و پیروزی قطعی از آن صالحان و شایستگان است
خداوند بعداز دستور به مقاومت به مسلمین و وعده قطعی به شکست دشمنان، برای پایداری و استواری هر چه بیشتر در این راه به مسلمین نوید پیروزی می دهد و آینده جهان و پیروزی نهایی را از آن مسلمین،صالحان و شایستگان و جبهه مقاومت می داند و می فرماید:
«وَ نُریدُ أَنْ نَمُنَّ عَلَى الَّذینَ اسْتُضْعِفُوا فِی الْأَرْضِ وَ نَجْعَلَهُمْ أَئِمَّةً وَ نَجْعَلَهُمُ الْوارِثینَ.»(سوره قصص،آیه ۵)
آرى، فرعون براى انقراض بنى‌اسرائیل تلاش مى‌کرد، در حالى‌که ما مى‌خواستیم کسانى را که در زمین به استضعاف کشیده شده بودند نعمتى گرانسنگ عطا کنیم؛ آنان را پیشوایانى قرار دهیم که از ایشان پیروى شود و مواهبى را که در اختیار فرعونیان بود از آن ایشان کنیم‌.این آیه یکی آیاتی است که نوید ظهور صاحب‌الزمان حضرت مهدی(عج)را می دهد.
ظهوری که جهان شمول است وآغاز تمدن بزرگ اسلامی در تمام دنیاست. خداوند در آیه‌ دیگری نیزهمین مطلب را بیان می‌کند:

«وَ لَقَدْ کَتَبْنا فِی الزَّبُورِ مِنْ بَعْدِ الذِّکْرِ أَنَّ الْأَرْضَ یَرِثُها عِبادِیَ الصَّالِحُونَ.»(سوره انبیا،آیه ۱۰۵)
و به یقین، در زبور، کتاب آسمانى داود، پس از تورات، آن یادواره الهى نوشتیم که زمین را از شرک و گناه پاک خواهیم ساخت و بندگان شایسته من آن را به ارث خواهند برد.
این آیات خط بطلانی بر تمام یاوه گویی های شرق و غرب بوده و افول و شکست آنان را فریاد زده و پشتوانه محکمی برای ایستادگی و مقاومت مسلمین است.
پس در پایان باید گفت؛انجام این ترورها شاید به ظاهر پیروزی کوچکی برای دشمنان اسلام باشد؛ ولی آنها باید منتظر شکست سختی باشند؛ چون در آینده چیزی جزشکست در انتظارشان نخواهد بود.

مطالب پیشنهادی