به گزارش پایگاه خبری مفتاح_ مریم ابراهیمی دینانی/ هرآنکه با هر هدفی خون مردم مظلوم را که به هر نیتی در یک تجمع شرکت میکنند، بر زمین می ریزند، مرزی به نام انسانیت نمی شناسند چرا که احترام به عقاید است که انسانیت را شفاف میکند و توسعه می‌دهد.

ترور ، انتهای نافرجام روان های به بن بست رسیده است که نه حیات می فهمند نه ممات.
نه ارزش می فهمند و نه هنجار و پایان انسان هایی است که خشونت کور را برگزیده و جز تاریکی نمی بینند.

ریختن خون انسان های بیگناه در کرمان قلب همه را به درد آورد. در صف نذری.در صف ارادت به چهره ای که دوستش داری. و ناگهان خشونت انسان هایی که از انسان بودن و انسانیت برگشته اند.
خط و نشان کشیدن و عرض اندام، آنهم با خون انسان های بیگناه کودکان و زنان و مردان و به عزا کشیدن یک ملت که درگیر تورم و تحریم و ناعدالتی است، ظلم بزرگی است که تنها از انسان نماهای تاریک برمی آید.
در عقیده ای که خون یک کودک بیگناه، پنجه نشان دادن است، باید خون گریست.
آدمی لکنت زبان می‌گیرد، در سالروز ترور، ترور میکنند.
چهره‌های یخ‌زده و خیره به مرگ، پدیده هولناکی است که از عاقبتی تاریک خبر می‌دهد. چنان که گویی به عصر "زیست قبیلگی" عقب‌گرد کرده‌ایم. هر قبیله، فقط اعضای خودش را می‌بیند و فقط اعضای خودش برایش مهم است. ساکن هر قبیله به خودش می‌گوید: هر که از قبیله‌ی من نیست پس سرنوشت او هم برای من مهم نیست.
اما در همان نظام قبیلگی کهن و در سنت دیرین پیشینیان، هنوز مرگِ دیگری محترم بود. و مانند یکی از افراد مشهور نبودند که با زبانی بی‌شرمانه و تحقرآمیز، در برابر مرگ ده‌ها نفر در کرمان نوشته است: "رفتند شربت نذری بخورند، به انتقامی سخت دچار شدند".

اما داعش، آن فرقه محکوم به تاریکی و به بن بست رسیدگان انسانیت، ۱۴ دیماه، مسوولیت حمله تروریستی به کرمان را بر عهده گرفت.
این گروه شوم، عملیات خود را «عملیات مضاعف شهادت طلبانه» توصیف کرد و توضیح داد که چگونه دو نیروی مسلح، به مراسم در گلزار شهدای کرمان نزدیک شدند و کمربند‌های انتحاری خود را در میان مردم منفجر کردند.
داعش در مبانی فکری خود شیعیان را «مرتد»، «رافضی» و «مشرک» دانسته و خونشان را مباح می‌داند.
بیانیه این گروه با عنوان «هر جا آن‌ها را یافتید بکشید» شروع می‌شود. به همین دلیل، شهید سلیمانی را بر اساس ایدئولوژی خود با لفظی موهن مورد خطاب قرار دادند.
«اریک اشمیت» و «هویدا سعد» در گزارش ۴ ژانویه برای نیویورک‌تایمز نوشتند، داعش رسالت خود را کشتار مسلمانان مشرک از جمله شیعیان می‌داند. داعش در بیانیه‌ای نام دو تن از تروریست‌های خود را «عمر الموحد» و «سیف الله المجاهد» اعلام کرد. این گروه متشکل از افراد و زیرشاخه‌های متعدد در خاورمیانه است و تاکنون معلوم نیست که کدام یک از زیرشاخه‌هایش دست به چنین حمله‌ای زده است.

داعش معتقد است «دشمن» ایرانی دست در دست ائتلاف آمریکایی به شکست این گروه در عراق و سوریه کمک کرد. عملیات تروریستی اخیر در کرمان هم در تعبیر این گروه «ضربه به یک دشمن فرقه‌ای» بود. در قاموس داعش، این در حقیقت سردار سلیمانی بود که توانست شبکه‌ای از شبه‌نظامیان شیعی را برای دفع این گروه ایجاد کند و شخصا هدایت تلاش‌ها برای مبارزه با این گروه را بر عهده بگیرد.

اما آنچه مسلم است این است که، باید عملیات تروریستی‌‌ای که منجر به کشتار مردم می‌شود را محکوم کرد؛ به‌ویژه هنگامی که کودکان هم قربانی آن عملیات شده‌اند. و در عین حال باید به آنچه همبستگی ملی و امنیت روانی ایرانیان را از بین میبرد، مقابله کرد.

مطالب پیشنهادی