6:18 1398/02/25

به گزارش مفتاح، سوسیس و کالباس از جمله قدیمی‌ترین و محبوب‌ترین فست‌فودهای ساخت دست بشر هستند. شاید برای‌تان جالب باشد که بدانید ۵۰۰ سال قبل از میلاد مسیح در کشورهایی مثل یونان مردم برای وعده‌های مختلف روز سوسیس و کالباس درست می‌کردند. برای درست کردن سوسیس و کالباس در یونان باستان باید سیر و گوشت را در هاون می‌کوبیدند و با ادویه‌های هندی و نمک مزه‌دار می‌کردند. خوراکی‌هایی که با سوسیس و کالباس درست می‌شوند به خصوص برای بچه‌ها بسیار لذیذ و خوشمزه‌اند. اگر دوست ندارید سوسیس و کالباس کارخانه‌ای به بچه‌ها بدهید بهتر است خودتان به سادگی در منزل سوسیس و کالباس درست کنید. طرز تهیه سوسیس خانگی با گوشت و مرغ را در مجله کوروش بخوانید.

 

طرز تهیه سوسیس خانگی با گوشت یا مرغ

 

طرز تهیه سوسیس خانگی با گوشت یا مرغ

 

مواد لازم

گوشت ران گوساله یا مرغ بدون استخوان: ۶۰۰ گرم

سیر: ۲ حبه ریز رنده شده

پودر نشاسته ذرت: ۳ قاشق غذاخوری

آرد سفید: ۲ قاشق غذاخوری

آب پنیر یا شیر خشک: ۳ قاشق غذاخوری (می‌توانید از هر دو به میزان مساوی و در مجموع ۳ قاشق غذاخوری استفاده کنید)

تخم‌مرغ: ۱ عدد

سس کچاپ: ۱ قاشق غذاخوری

آب یخ: ¾ لیوان

روغن مایع: ۱/۳ لیوان

کاور سوسیس: ۲ متر

ادویه‌جات لازم برای تهیه سوسیس خانگی با گوشت یا مرغ

 

ادویه‌جات لازم برای تهیه سوسیس خانگی با گوشت یا مرغ

 

پودر فلفل پاپریکا: ۲ قاشق مرباخوری

نمک: ۱ قاشق مرباخوری

پودر پیاز: ۱ قاشق مرباخوری

پودر سیر: ۱ قاشق مرباخوری

پودر زنجبیل: ½ قاشق مرباخوری

دارچین: ½ قاشق مرباخوری

آویشن: ½ قاشق مرباخوری

پودر جوز هندی: ۱/۳ قاشق چایخوری

پودر هل: ۱/۳ قاشق چایخوری

حتما بخوانید  بهترین رژیم غذایی برای افرادی که فشار خون بالا دارند

پودر تخم گشنیز: ½ قاشق چایخوری

پودر میخک: نوک قاشق چایخوری

پودر فلفل سیاه: به مقدار دلخواه

پودر فلفل قرمز: به مقدار دلخواه

 

طرز تهیه

 

طرز تهیه سوسیس

 

برای درست کردن سوسیس خانگی با گوشت یا مرغ ابتدا باید گوشت گوساله بدون استخوان یا گوشت ران مرغ بدون استخوان را دو یا سه بار با درجه ریز چرخ گوشت چرخ کنید. گوشت چرخکرده را در یک ظرف بگذارید، درب ظرف را ببندید و به مدت ۴ ساعت در یخچال نگهدارید.

بعد از ۴ ساعت گوشت را از یخچال بیرون بیاورید. تخم‌ مرغی که استفاده می‌کنید باید بلافاصله از یخچال بیرون بیاورید و هم دمای گوشت باشد. آرد سفید، شیر خشک ،پودر نشاسته ذرت و تمام ادویه‌ها را با هم مخلوط کنید. سپس گوشت چرخکرده، تخم مرغ سرد و هم دما با گوشت، سیر و روغن مایع را در دستگاه غذاساز یا میکسر بریزید و خوب با هم میکس کنید.

وقتی که گوشت و تخم‌مرغ خوب و سایر موادی که در غذاساز ریخته بودید خوب با هم مخلوط شدند، نصف آب یخ و مخلوط آرد و ادویه‌جات را اضافه کنید و به مدت ۳ دقیقه دیگر تمام مواد را میکس کنید. مایه به دست آمده برای درست کردن سوسیس خانگی با گوشت یا مرغ باید صاف و یکدست و البته نه سفت و نه شل باشد. اگر مایه به دست آمده سفت بود باقی مانده آب یخ را به آن اضافه کنید و به مدت یک دقیقه دیگر میکس کنید.

 

درست کردن سوسیس خانگی

 

مایه به دست آمده برای درست کردن سوسیس خانگی با گوشت یا مرغ را در قیف ماسوره بریزید و داخل کاور مخصوص سوسیس تزریق کنید.

حتما بخوانید  2 طرز تهیه همبرگر و چیکن برگر خانگی مخصوص با گوشت و بوقلمون

سپس دو سر کاور را با نخ محکم ببندید و از طول به قسمت‌های مساوی تقسیم کنید، کمی بپیچید و با نخ کوک محکم ببندید. در یک قابلمه آب را جوش بیاورید و سوسیس‌های پیچیده شده داخل کاور را با احتیاط در آب جوش بیندازید. درب قابلمه را باز بگذارید تا سوسیس‌ها روی شعله ملایم گاز در آب جوش بپزند.

برای درست کردن سوسیس خانگی با گوشت یا مرغ باید آب به صورت ملایم و با جوش‌های ریز قل بخورد. بعد از ۴۵ دقیقه سوسیس‌ها را از آب بیرون بیاورید و بلافاصله داخل آب سرد بگذارید تا به سرعت خنک شوند و خودشان را بگیرند. سوسیس‌های آماده شده را به مدت ۲۴ ساعت در یخچال بگذارید تا تمام مواد خوب به خورد هم بروند و طعم سوسیس خوشمزه شود. سوسیس خانگی با گوشت یا مرغ را به مدت یک ماه می‌توانید فریز و به تدریج مصرف کنید.

 

 

مجله کوروش

مطالب پیشنهادی