10:23 1401/08/22
 

به گزارش مفتاح وبه نقل از وبدا دکتر مریم خلیفه سلطانی  اظهار داشت: "وحید کتانی" 26 ساله اهل شهرستان نجف آباد بر اثر سانحه  تصادف متاسفانه دچار مرگ مغزی شد که با کسب رضایت از خانواده مرحوم، دو کلیه، قلب و کبد وی به بیماران نیازمند پیوند داده شد.

وی با بیان اینکه سه شنبه 17 ابان ماه پیوند کلیه در اصفهان با موفقیت انجام شد افزود : قلب اهدایی  مرحوم" وحید کتانی " به تهران و کبد اهدایی به شیراز انتقال داده شد و از آنجا که حداکثر زمان پیوند یک قلب از زمان جدا کردن عضو تا پیوند تنها 4 ساعت و کبد 6 ساعت است لازم بود با برنامه ریزی دقیق و فشرده عملیات انتقال انجام شود که خوشبختانه به خوبی صورت گرفت .
مسئول واحد فراهم آوری اعضای پیوندی مرکز الزهرا س تصریح کرد: در سال جاری از 23 مرگ مغزی که به اهدای عضو ختم شده  تاکنون 57 عضو پیوند شده است.
وی  با اشاره به اینکه قلب اهدایی امروز ،سومین قلب اهدایی درسال ۱۴۰۱ بوده است گفت : دو قلب اهدایی اول در بیمارستان شهید  چمران اصفهان به دو بیمار نیازمند ، پیوند شد و قلب سوم را  جهت پیوند به بیمار نیازمندی در تهران ، انتقال داده شد.
وی افزود : از مجموع 57 عضو اهدایی ، تعداد 3 قلب، 34 کلیه و 20 کبد پیوند داده شده است .
لازم به ذکر است مرحوم وحید کتانی بر اثر برخورد خودرو با یک دستگاه موتورسیکلت در یزدان شهر نجف آباد و در سن 26 سالگی دچار مرگ مغزی شد و پس از اعلام  رضایت خانواده ایشان اعضای ایشان جهت پیوند به بیماران نیازمند  اهداعضو گردید .

مطالب پیشنهادی