8:00 1400/10/07

برگزاری اولین کنگره بین المللی پیرغلامان از بیست کشور جهان در زرین شهر اصفهان هیئت منتظران به استقبال پیرغلامان جهان می رود

کنگره بین المللی پیرغلامان و خادمان امام حسین (ع) از 20 کشورجهان قرار است برای اولین بار در شهرستان لنجان و در شهر زرین شهر برگزار شود. به گزارش خبرنگار مفتاح، مهدی محمدی مدیر و موسس هیئت منتظران شهرستان لنجان در نشست خبری این رویداد بزرگ با تاکید بر اینکه مردم خبر درست را از رسانه می گیرند گفت: شما زبان گویا ی مردم هستید و نقش موثری  در انعکاس این رویداد بزرگ که در ایام فاطمیه اجرا می شود، دارید.

محمدی با اشاره به توزیع  ۱۲ هزار بسته معیشتی برای اولین بار در کشور درشهرستان لنجان گفت: هیئت منتظران تلاش می کند در مسائل ومشکلات اجتماعی داخل شود و در ایام کرونا اقدامات موثری انجام داد.

بنا به گفته محمدی برگزاری کنگره بین المللی پیرغلامان نتیجه 4 ماه تلاش جوانان هیدت منتظران است. انعکاس تلاش جوانان برای اهل بیت باعث افزایش شوق در جوانان برای کار فرهنگی می شود و رسانه‌ها به خوبی می توانند زبان گویای مجموعه های فرهنگی باشند.

هیات منتظران به عنوان دومین هیات ایران روز ۱۱ دی ماه مراسم عظیمی به نام کنگره بین المللی تجلیل از پیرغلامان و خادمان از بیست کشور جهان و ۱۴ استان کشور را برگزار می کند.

محمدی در خصوص جزئیات برگزاری این رویداد بین امللی گفت: حرکتی بزرگ انجام خواهد شد. شش ماه تلاش و کوشش و نشست کارشناسان فرهنگی و مذهبی در اصفهان، قم، مشهد و لنجان باعث شد، برای اولین بار این کار انجام بشود.  هیئت منتظران تجربه برگزاری کنگره بین المللی را داشت و برگزاری کنگره بین المللی یادواره جبهه مقاومت در شش کشوروکنگره بزرگداشت هیات در مسجد جمکران در راستای برنامه های مذهبی، زمینه ساز برگزاری آیین تجلیل از پیرغلامان شد.

 زندگی پیر غلامان درس زندگی است

او هدف از برگزاری این کنگره بین المللی را  تجلیل از مداحان وشعرای که عمرشان را در خدمت اهل بیت بودند  دانست وعنوان کرد: هدف اصلی بلد و مطرح کردن شخصیت پیر غلامان اباعبدالله است، تا جوانان بیشتر با پیرغلامان آشنا شوند.

محمدی با تاکید بر اینکه برگزاری آیین تجلیل قانون خاصی دارد که باید اجرا شود افزود:  شخصیت یک پیر غلام شخصیت بزرگی است و کل عمر پیرغلامان  درس بزرگی است و نمی توانیم با یک کنگره ۴ ساعتی کلمه پیرغلامان را معنا کنیم.

کنگره بین المللی تجلیل از پیرغلامان میزبان مداحان کشورهای ترکیه، افعانستان اندونزی، نیجریه، پاکستان، لبنان، تاجیکستان، سنگال، هندوستان، آذربایجان، سودان، عراق، تونس، مغرب، بنگلادش، بورکینافاسو، آرژانتین، الجزایرو ایران خواهد بود و از پیرغلامان استانهای آذربایجان شرقی، اردبیل، اصفهان، زنجان، بوشهر، تهران، چهارمحال وبختیاری، خراسان رضوی، خوزستان، قزوین، قم و مازندان، یزد وفارس تجلیل خواهد شد.

 مدیر و موسس هیئت منتظران شهرستان لنجان با اشاره به اینکه یکی از اهداف کنگره ایجاد وحدت اسلامی بین خادمان اهل بیت در همه کشورهاست گفت: بعضی از کشورها اسلامی نیستند. خادمان اهل بیت در این کشورها با مشکلات زیادی روبرو هستند، مشکلات زیادی دارند و حتی خانواده آنها تهدید می شوند. به طور مثال دکتر اسعد یکی از بزرگترین شاعران شیعه در آرژانتین است که مهمان ماست و بارها مورد تهدید قرار گرفته است.

محمدی معتقد است ،اتحاد و وحدت اسلامی عزاداران ابا عبدالله و خادمان در بیست کشور دنیا یکی از نتایج این کنگره خواهد بود و این کنگره بین المللی می تواند آثار بزرگ و پیام پیام بزرگی از وحدت و اتحاد ملی مذهبی سیاسی و اقتصادی ها داشته باشد و زمین ساز برادری باسایر کشورها خواهد شد.

امام حسین مرز ندارد

امام حسین مرز ندارد و عزاداران می توانند با هم متحد شوند. او با بیان این نکته گفت: دستگاه اهل بیت (ع) و خیمه عزاداری باید در تمام دنیا ترویج پیدا کند. این کنگره شبیه راهپیمایی اربعین می تواند باشد. در این کنگره باید دست برادری به هم بدهیم و برنامه های فرهنگی را ترویج کنیم.

میهمانان کنگره بین المللی تجلیل از پیرغلامان صبح یازدهم وارد اصفهان خواهند شد. عصر وارد گلستان شهدا زرین شهر می شوند و و مراسم شال گذاری پیرغلامان که مراسم ویژه ای است و آداب و رسوم خاصی دارد ،  توسط خانواده شهدا برگزار شد. بعد از ان وارد خیابان ها خواهند شد و مورد استقبال موکب داران و مردم قرار خواهند گرفت. 70 موکب پذیرایی در زرین شهر از این پیر غلامان پذیرایی خواهند کرد وبرنامه تجلیل ساعت 7 شب در مصلی زرین شهر با حضور مقامات مهم کشوری و مداحی مداحان  وشاعران مطرح برگزار خواهد شد.

امضا تفاهم نامه برادر خواندگی پیرغلامان ایران وجهان

امضا تفاهم نامه بین هیات امنا هیئت منتظران و مداحان 20 کشور دنیا یکی از مهمترین برنامه‌های کنگره بین المللی پیرغلامان است. مفاد این تفاهم نامه در حال آماده شدن است و امضا این تفاهم نامه اتفاق بزرگی در برقراری برادر خواندگی بین ایران و سایر کشورها خواهد بود.

میهمانان برنامه کنگره بین المللی برای حضور در برنامه های فرهنگی دیگر در شهرهای مشهد وقم دو ماه است در کشور حضور دارند و تدابیر امنیتی و بهداشتی حضور آنها در برنامه به صورت دقیق بررسی شده است. تیم تشریفات برای پذیرایی از میهمانان این کنگره دوره های تخصصی دیده اند و 4 ماه است در حال برنامه ریزی اند.

وی در خصوص هزینه های برگزاری این برنامه گفت: هزینه ها از طریق ارتباط با سایر هیئت ها و با کمک تولیت های حرم های مقدس مشهد و قم و کمک خیرین انجام می شود. تلاش کردیم اسرافی صورت نگیرد، ولی هنوز برآورد دقیقی از هزینه برگزاری برنامه وجود ندارد.

وی هدف از انتخاب زرین شهربرای برگزاری این کنگره بین المللی گفت:  ما طبق دستور رهبر مبنی بر آتش به اختیار عمل کنید، عمل می کنیم و تلاش می کنیم بعد از کنگره با امضا تفاهم نامه علاوه بر اجلاسیه اتاق فکری در استان تشکیل دهیم. برگزاری کنگره حد ومرز نمی شناسد و توانایی هیئت منتظران لنجان دلیل برگزاری این برنامه بود و مجمع جهانی اهل بیت و جامعه المصطفی و صدا وسیما و بسیاری از فعالان فرهنگی از برگزاری این مراسم حمایت کردند.

کنگره بین المللی تجلیل از پیرغلامان 20 کشور دنیا و 14 استان کشور در روز 11 دی ماه به صورت زنده از  شبکه سه، افق، قران وپنج سیما پخش خواهد شد.

هیئت منتظران زرین شهر 12 شب مراسم در دهه فاطمیه با حضور سخنرانان ومداحان مطرح کشور برپا می کند. امسال مراسم ویژه دومین سالگرد سردار حاج قاسم سلیمانی ومهندس ابومهدی نیز در شب آخر برگزار خواهد شد.

مطالب پیشنهادی