16:42 1400/09/15

 

به گزارش مفتاح وبه نقل از  اداره کل روابط عمومی و امور بین‌ الملل استانداری اصفهان، “وُلُف ویترش هایم” در دیدار با استاندار اصفهان با تشکر از میزبانی و استقبال خوب مسوولان استان اصفهان، اظهار داشت: ایران و اتریش همکاری علمی چند صد ساله درباره پزشکی دارند و بعنوان مثال در زمینه شناسایی گیاهان دارویی همکاری‌هایی از ۱۵۰ سال پیش تا کنون ادامه دارد.

وی افزود: یک دانشمند اتریشی در سال ۱۸۴۰ میلادی صدها نوع گیاه دارویی در ایران شناسایی کرد و در این زمینه دانشنامه ای تدوین کرده که هنوز مورد استناد و استفاده مراکز علمی است.

سفیر اتریش در ایران، ابراز تمایل کرد با همکاری مراکز علمی ایران، همایشی درباره گیاهان دارویی در اصفهان برگزار و در کنار آن نمایشگاهی از فعالیت‌های فرهنگی و هنری برپت شود.

“ویترش هایم” با اشاره به حضور یکی از ورزشکاران اتریش در باشگاه سپاهان اصفهان، افزود: زمینه‌های فعالیت‌های مشترک بین ایران و اتریش بسیار است که ورزشی و فرهنگی از جمله آنهاست.

وی با اشاره به زمینه‌های همکاری در بخش‌های اقتصادی و بازرگانی گفت: در این ماموریت رایزن بازرگانی اتریش در ایران بمنظور رسیدگی به درخواست‌ها و پرسش ها در این حوزه همراه من در اصفهان حضور یافت.

سفیر اتریش در ایران با اشاره به شناخت رایزن بازرگانی اتریش از ظرفیت‌ها و فرصت‌های ۲ طرف در زمینه فعالیت‌های اقتصادی، ادامه داد: این شناخت می‌تواند درباره فعالیت‌های اقتصادی ارتباط را آسان کند.

“ویترش هایم” گفت: اتریش در حوزه آموزش گردشگری دارای مدارس بزرگی است و فرصتی برای جوانانی بشمار می آید که در این زمینه تمایل به فعالیت دارند.

وی با اشاره به ظرفیت‌های اتریش در حوزه علوم نوین، ابراز کرد: امروز کشورها با چالش‌های متعددی از جمله مباحث زیست محیطی و تغییرات اقلیمی و برخی محدودیت‌ها در این زمینه مواجه هستند که استفاده از فناوری‌های نوین می‌تواند موثر باشد.

سفیر اتریش در ایران  با اشاره به اهدای یک میلیون دُز واکسن کرونا به ایران، گفت: باور داریم که حمایت مشترک، زمینه برطرف شدن کووید-۱۹ است و زمانی همه ایمن خواهند بود که واکسن زده باشند.

“ویترش هایم” با بیان اینکه در زمان کنونی اتریش در حال پشت سر گذاشتن موج چهارم کرونا است، تصریح کرد: البته در ایران وضعیت متفاوت است و با کنترل شرایط، وضعیت خوبی دارد و با آرامش به مساله کووید-۱۹ می‌نگرد.

وی ابراز امیدواری کرد که با نتایج خوب مذاکرات وین و برطرف شدن تحریم‌ها و کرونا زمینه تعاملات بیشتر فراهم شود.

مطالب پیشنهادی