16:41 1401/03/02

سال 1340 در خانواده مذهبي و عاشق امام حسين(ع) در شهرستان رودسر متولد شد. پس از گذراندن دوران كودكي شروع به نماز خواندن کرد.

 دوران ابتدايي را در دبستان شهيد هاشمي نژاد ( فعلي ) با نمرات عالي گذراند و دوران راهنمايي را در مدرسه شهيد چمران (فعلي ) با نمرات عالي به پايان رسانيد . دوران دبيرستان را در هنرستان فني شهيد مهدي قاسمي مشغول تحصيل بود که با پيام رهبر كبير انقلاب همراه با ديگر انقلابيون به صفوف ياران امام خميني پيوست.

 او قبل از انقلاب نيز با الفباي مبارزه آشنا بود,طوري كه در مدرسه يكي از فرماندهان و سازمان دهنده گان مبارزات و مراسم راهپيمايي درسطح شهر بود. چندين بار در سال 1357 از طريق ساواك و شهرباني سابق براي دستگيري اش به منزلمان ريختند.

پس از پيروزي انقلاب اسلامي در سال 1357 كه همان سال آخر تحصيلات دبيرستاني شهيد بود،با نمرات عالي قبول و در همان سال در آزمون سراسري شركت و با توجه به اينكه از استعداد خدايي برخوردار بود,در دانشگاه شهيد چمران پذيرفته شد و به تحصيلات عالي مشغول شد.با توجه به اينكه مشغول تحصيل بود با دستور رهبر كبير انقلاب شروع به آموزش دادن ارتش بيست ميليوني شد.

با شروع جنگ تحميلي دانشگاه را كنار گذاشت و همراه با ديگر نيروها راهي جبهه شد. آنها ازاولين نفرات بودند كه از اين شهرستان عازم مناطق جنگي در خرمشهر ( قبل از سقوط ) گرديدند.

پس از مدت كوتاهي از شروع جنگ خرمشهر به دست عراقي ها افتاد.

 با توجه به اينكه شهيد عليرضا از استعداد فوق العاده اي برخوردار بود از طرف سپاه پاسدارن خرمشهر به عنوان مسئول منطقه عملياتي مرزي شد. سازمان دادن نيروها در اين منطقه با شهيد عليرضا بود .بعد از آن به عنوان مسئول منطقه كوت شيخ منصوب شد . با توجه به شجاعت و استعداد نظامي فوق العاده , به عضويت سپاه در آمد و از طرف سپاه پاسداران خرمشهر به عنوان مسئول آموزش نيروهاي اعزام شده از سراسرکشور براي آزاد سازي خرمشهر شد.

 سپاه پاسداران انقلاب اسلامي با 150 گردان رزمي در عمليات بيت المقدس شرکت کرد و سهم عمده اي در آزاد سازي خرمشهر داشت. عليرضا به عنوان فرمانده گردان عملياتي سپاه خرمشهر با همان نيروهايي كه آموزش داده بود, با دستور فرمانده سپاه خرمشهر در چندين عمليات شركت کرد. در عمليات بوستان از ناحيه ران پا سمت چپ مورد اصابت گلوله بعثيها قرار گرفت و از منطقه جنگي به بيمارستان و از آنجا به تهران اعزام شد.

 پس از بهبودي نسبي زخم پا دوباره به جبهه بازگشت. او فرمانده بود اما اكثر شبها براي شناسايي بين عراقي ها مي رفت تا با جمع آوري اطلاعات در طراحي عمليات بيت المقدس برای آزاد سازي خرمشهر سهيم باشد. عليرضا در اولين مرحله عمليات بيت المقدس در سحرگاه 10/2/1361 به آرزوي خود كه همان شهادت در راه خدا بود, رسيد .

او فرمانده گردان امام محمد باقر(ع) از لشکر 22 بدربود
شادی روحش الفاتحه مع صلوات التماس دعا فرج آقا امام زمان عج و شفا بیماران ان شاالله زیارت عتبات عالیات و آخر عاقبت بخیری

مفتاح نیوز/سارا گلزاری

مطالب پیشنهادی