20:16 1401/08/23
 

 

به گزارش مفتاح وبه نقل از  خبرگزاری مهر از روابط عمومی شرکت آب منطقه‌ای اصفهان، محمود چیتیان با اشاره به توقیف چهار هزار و ۴۱۵ دستگاه و ادوات حفاری غیرمجاز در استان، اظهار داشت: از سال ۱۳۸۴ تاکنون هشت هزار و ۴۰۶ حلقه چاه غیرمجاز در این استان پر و مسلوب المنفعه شده است.

وی با بیان اینکه در سال جاری، ۴۱۶ حلقه چاه غیرمجاز پر شده است، افزود: از سال ۱۳۹۶ تا کنون چهار هزار و ۵۰۶ کنتور حجمی هوشمند الکترومغناطیس بر روی چاه‌های کشاورزی، صنعت و خدمات دولتی نصب شده است.

به گفته معاون حفاظت و بهره برداری شرکت آب منطقه‌ای اصفهان، با این اقدامات، از برداشت حدود ۲۳۰ میلیون مترمکعب از منابع آب زیرزمینی استان جلوگیری شده است.

چیتیان افزود: در راستای چاره‌اندیشی برای کنترل افت و کسری مخزن در آبخوان‌ها، وزارت نیرو با تعریف طرح تعادل بخشی، تغذیه مصنوعی و پخش سیلاب در سال ۱۳۸۴، برنامه‌های خود در زمینه بهبود وضعیت منابع آب زیرزمینی را آغاز کرد.

وی خاطر نشان کرد: مرکز سامانه ۳۸۴۸ یکی از راه‌های ارتباط مردم استان اصفهان با شرکت آب منطقه‌ای اصفهان است و مردم می‌توانند در سراسر استان از طریق تماس با این سامانه، در تمام طول شبانه روز، گزارش تخلفات از قبیل حفاری، لایروبی، کف شکنی غیر مجاز چاه، بهره برداری از چاه‌های فاقد پروانه و … را مطرح کنند.

مطالب پیشنهادی