14:41 1401/10/18

معاون استاندار در جمع گزینش گران استان: گزینش بایستی براساس احراز معیارها باشد

به گزارش مفتاح وبه نقل از  اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل استانداری اصفهان، صبح امروز هجدهم دی ماه، نشست مدیران و نمایندگان گزینش دستگاه های اجرایی استان با حضور معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری اصفهان برگزار شد.
در این نشست محمدرضا جان‌نثاری معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری اصفهان بیان کرد: یکی از چالش هایی که در جامعه و حاکمیت از آن رنج می بریم مخدوش شدن سرمایه اجتماعی است.
وی ادامه داد: باور هایی که مردم به حرکت نظام جمهوری اسلامی ایران دارند دست خوش برخی حوادث قرار گرفته است. اقشاری از جامعه سوال و ابهاماتی دارند و براساس مصادیق خود تصمیم می گیرند که همین موضوعات شُبهات و تحریفاتی را ایجاد کرده است.
معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استانداری اصفهان گفت: عموماً ایراداتی که از سیستم اداری و نحوه برخورد مسئولان توسط مردم گرفته می شود صحیح است. نبود برنامه درست و تضییع حقوق باعث نارضایتی مردم شده و همین موارد سرمایه اجتماعی را می بلعد.
جان‌نثاری افزود: نارضایتی ها ناشی از اشکالاتی است که در سیستم اداری وجود دارد. بر این باوریم که ضعف ما در مراحل و فرایندهای اجرایی است. قوانین در بسیاری از جنبه ها هم پوشانی لازم را دارد اما زمانی که به مرحله اجرا می رسند دست خوش تغییر و نگاه سلیقه ای می شوند.
وی با گلایه از افراط و تفریط در اجرای قوانین و مقرارت، عنوان کرد: هر زمانی که در فرایند اجرای قوانین سخت گیری به اوج خود رسید با نارضایتی مردم مواجه شدیم و زمانی که به قانون بی توجهی شد هرج و مرج جامعه را فراگرفت.
معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استانداری اصفهان با اشاره به اینکه افراط و تفریط سرمایه اجتماعی را از دست می دهد، خاطر نشان کرد: مردم می خواهند قانون همانگونه که وجود دارد اجرایی شود؛ هر زمانی که دچار افراط و تفریط شدیم باید بدانیم که مسئول یا مجری قانون شایستگی انجام فعالیت در آن حوزه را ندارد.
جان‌نثاری تصریح کرد: می گوییم مردم ولی نعمت ما هستند اما این نگاه و رویکرد در برخی ادارات اعمال نمی شود. اگر امروز با نارضایتی مردم در ادارات مواجه شده ایم دلیل آن گماردن افراد بدون صلاحیت در جایگاهی خاص است.
وی افزود: تا زمانی که مدیر، مسئول و کارمندان اداری درک صحیحی از موقعیت شغلی خود نداشته باشند و متکبرانه با مراجعین صحبت کنند نارضایتی مردم از سیستم اداری ادامه خواهد داشت. برخی افراد با کار خود نارضایتی تولید می کنند چون صلاحیت کافی برای حضور در آن پست و مسئولیت را ندارند.
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری اصفهان گفت: قصد ما تصحیح سیستم اداری و هم تراز کردن آن با نظام جمهوری اسلامی ایران است لذا بایستی افرادی هم تراز در سیستم اداری مشغول به فعالیت باشند تا به این مهم دست یابیم.
وی افزود: قانون و مجری آن هر دو باید در تراز جمهوری اسلامی باشند. فاجعه زمانی خودنمایی می کند که در مراکز آموزشی از افرادی که صاحب اندیشه انحرافی هستند استفاده می شود چنین افرادی نمی توانند نسل آینده کشور را تربیت کنند.
معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استانداری اصفهان گزینش را از وظایف بسیار مهم هر اداره و دستگاه اجرایی دانست و اظهار کرد: سلامت نظام به گزینش حقیقی متصل و وابسته است. رویکردها خوب است اما در عملکرد متفاوت رفتار می شود در صورتی که رویکرد و عملکرد بایستی تکمیل کننده یکدیگر باشند.
جان‌نثاری ادامه داد: گزینش بایستی براساس احراز معیارها باشد. احراز صلاحیت در مدیران و مسئولان بسیار با اهمیت است. بایستی اثبات شود که فردی امین، راستگو، متعهد، مومن، متدین، دلسوز، کارآمد، متخصص، مردم دار، بااخلاق، پایبند به نظام جمهوری اسلامی و ... در جایگاهی قرار دارد.
وی گفت: برای انتخاب افراد در پست های مختلف نظام باید حساسیت داشته باشیم. افرادی که واجد شرایط نیستند نباید جایگاهی را اِشغال کنند از طرفی پست هایی که ارتباط نزدیکی با مردم دارند حساس تر هستند.
معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استانداری اصفهان خاطرنشان کرد: عوامل بیرونی نمی توانند فرد را برای انجام مسئولیتی تحت فشار قرار دهند بلکه باید فرد با وجدان کاری و کنترل درونی نسبت به جایگاه خود احساس مسئولیت کند.

مطالب پیشنهادی