16:21 1402/03/02

عبدالحسین حیدری در گفت‌وگو با مفتاح،  با اشاره به برگزاری کنگره ملی شهدای تخریب‌چی و بزرگداشت فاتحان خرمشهر اظهار کرد: این کنگره از امشب_دوم خردادماه_ با حضور خانواده‌های شهدای تخریب‌چی، پیشکسوتان دفاع مقدس و شهروندان اصفهانی در محل آمفی تئاتر روباز پردیس هنر آغاز می‌شود.
وی با بیان اینکه هفتمین کنگره ملی شهدای تخریب‌چی تا پنجم خردادماه ادامه می‌یابد، افزود: رونمایی از هفت جلد کتاب درباره شهدای تخریب‌چی و همچنین رونمایی از نام‌گذاری پل رباط به نام شهید «رسول آقا علی رؤیا» از برنامه‌های جانبی این کنگره خواهد بود.
دبیر کنگره ملی شهدای تخریب‌چی اضافه کرد: این کنگره توسط مجمع تخریب‌چیان و پیشکسوتان استان اصفهان با مشارکت و پشتیبانی سپاه صاحب‌الزمان (عج) استان اصفهان و همکاری سازمان‌ها، نهادها و ادارات کل برگزار می‌شود.
حیدری با اشاره به اینکه شامگاه پنجشنبه _چهارم خردادماه_ و بعد از نماز مغرب و عشاء برنامه اصلی این کنگره برگزار می‌شود، گفت: علیرضا زاکانی، شهردار تهران، میهمان ویژه این برنامه خواهد بود.
وی با بیان اینکه بیشترین تعداد شهدای تخریب‌چی کشور مربوط به استان اصفهان است، ادامه داد: در این استان تاکنون ۵۱۱ شهید شناسایی شده‌اند که سابقه حضور فعال در واحد تخریب را داشته‌اند. همچنین ۱۱۲۷ رزمنده نیز هستند که به مدت طولانی در واحد تخریب خدمت کرده‌اند.
رئیس مجمع تخریب‌چیان و پیشکسوتان استان اصفهان یادآور شد: جایگاه شهدا و رزمندگان تخریب‌چی و خاطرات آن‌ها بسیار بالا است چرا که این عزیزان نخستین افرادی بودند که در منطقه حاضر می‌شدند و بستر را برای حضور سایر فرماندهان فراهم می‌کردند، علاوه بر این ماهیت کار آن‌ها به گونه‌ای بود که نخستین اشتباهشان، آخرین اشتباه آن‌ها بود.

مطالب پیشنهادی