12:20 1401/04/08

به گزارش  مفتاح وبه نقل از خبرنگار پایگاه خبری پلیس، سردار" حسین اشتری" در آئین افتتاح سالن پایش تصویری و مانیتورینگ فرماندهی انتظامی شهرستان اصفهان ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای هفتم تیرماه و درود بر روح پرفتوح حضرت امام خمینی (ره) و آرزوی سلامتی و طول عمر با عزت برای امام خامنه ای (مدظله العالی) گفت: امروز ششم تیرماه سالروز ترور نافرجام رهبر معظم انقلاب در سال 1360 به دست منافقان کوردل است و خواست خداوند بود که ایشان در آن حادثه سالم مانده و سکان این انقلاب را در دست بگیرند.

وی افزود: دشمنان نظام طوری طراحی کرده بودند که ابتدا مقام معظم رهبری را درششم تیرماه ترور کرده و سپس در هفتم تیرماه هم با بمب گذاری در حزب جمهوری شهید بهشتی و یارانش را به شهادت برسانند و با این کار انقلاب را ساقط کنند غافل از اینکه با شهادت یاران امام و انقلاب عشق و علاقه مردم ایران به امام و انقلاب بیشتر شده و بر حفاظت و پاسداری از این نظام مصمم تر شدند.

فرمانده کل انتظامی کشور با بیان اینکه شهید مظلوم آیت الله دکتر بهشتی بر روی عدالت تاکیدات زیادی داشتند خاطر نشان کرد: امیدواریم که هم دستگاه قضائی و هم همه مسئولان و هم ما بتوانیم به خوبی مسیر این شهید گرانقدر را در پیش گرفته و براساس عدالت عمل کنیم چرا که اگر می خواهیم ما هم مانند شهدا رستگار شویم باید عادلانه قضاوت کنیم، عادلانه حرف بزنیم، عادلانه بنویسیم و عادلانه تصمیم بگیریم.

سردار اشتری در ادامه گفت: اگر مردم داری را در پیش گرفته و ارتباط خوب با آنان داشته باشیم و احترامشان را همیشه نگهداریم مطمئن باشیم که خیلی از مشکلات حل می شود و مردم هم با ما همکاری و همراهی می کنند.

عالی ترین مقام انتظامی کشور، خطاب به روسای کلانتری ها و پاسگاه ها گفت: به کارکنان خود، برخورد خوب، مهربانانه و عادلانه با مردم و مقتدرانه عمل کردن با اراذل و اوباش و کسانی که به حقوق مردم تعدی می کنند را آموزش دهید.

وی با بیان اینکه پلیس در مقابل کسانی که به حقوق مردم تعدی می کنند کوتاه نمی آید گفت: کسی که قمه در دست می گیرد و برای مردم رعب و وحشت ایجاد می کند و با آنکه پلیس به صحنه می آید باز هم قمه را زمین نمی اندازد و باز به رعب و وحشت خود ادامه می دهد باید با او مقتدار عمل کرد و نگذاشت این شخص دستش سالم بماند البته اگر خودش را تسلیم کرد برخورد ما با او مانند یک شهروند عادی است و حقوق شهروندی را برایش در مورد او اعمال می کنیم.

فرمانده کل انتظامی کشور بر تاکید مقام معظم رهبری (مدظله العالی ) بر ایجاد امید در بین مردم اشاره کرد و با پرداختن به ابعاد حادثه سرقت از صندوق امانات بانک ملی تهران و عملکرد موفقیت آمیز کارآگاهان پلیس آگاهی تهران بزرگ در دستگیری 48 ساعته سارقان، اقدامات پلیس را باعث افزایش امید در بین مردم دانست .

سردار اشتری همچنین کلانتری را ، ملجاء ، پناهگاه و امید اول و آخر مردم آسیب دیده عنوان کرد و اظهار داشت: بیش از 90 درصد افرادی که ما با آنها در ارتباطیم مردم عادی هستند که به ما پناه می آورند، به کلانتری به عنوان ملجا، پناهگاه نگاه می کنند. بنابر این باید با آنها که ولی نعمتان ما هستند برخورد خوب و شایسته داشته باشید. البته فرهنگ رفتار سازمانی ما در سال های اخیر ارتقا پیدا کرده و علت اینکه مردم اعتمادشان به فراجا بیشتر شده هم همین است، چون خدمت خوب را می بینند، شهدای فراجا را می بینند زحمات نیروهای پلیس را در مرز ها و داخل شهر ها و روستاها می بینند.

فرمانده کل انتظامی کشور در خاتمه از زحمات ماموران کلانتری ها، پاسگاه ها، فرماندهان انتظامی، معاونان و روسای پلیس های تخصصی تشکر کرد و گفت: از خداوند می خواهم که به ما توفیق دهد تا بتونیم سرباز خوبی برای ولایت بوده و بیشتر از همیشه به مردم شریف، شهید پرور، ولایی و با فرهنگ ایران اسلامی خدمت کنیم.

مطالب پیشنهادی