به گزارش مفتاح و به نقل از خبرگزاری صدا و سیما، مرکز اصفهان؛ تانن موجود در پوست انار التهاب روده و ورم هموروئید را کاهش می‌دهد و باعث تنگ شدن دیواره روده و مانع خونریزی هنگام اسهال می‌شود و هاضمه را بهبود می‌بخشد.

پوست انار کرم روده و معده را نابود می‌کندو با داشتن آنتی اکسیدان باکتری و عفونت‌های پوست را نابود کرده و جوش و آکنه را درمان می‌کند.

پوست این میوه بهشتی با داشتن خاصیت ضد التهابی از پوست در برابر آلاینده‌ها و سموم محیطی محافظت کرده و تعادل PH پوست را حفظ می‌کند.
آلاجیک موجود در پوست انار، رطوبت پوست را حفظ کرده و آن را نرم و لطیف می‌کند و همچنین از پوست در برابر اشعه‌های مضر آفتاب محافظت می‌کند.

پوست انار از ریزش مو و بروز شوره سر جلوگیری می‌کند و برای تسکین گلودرد یا درد لوزه می‌توان از پوست انار استفاده کرد.
پوست انار غنی از آنتی اکسیدان است که با بیماری‌های قلبی و عروقی مهلک مقابله می‌کند. میزان کلسترول و استرس را کاهش می‌دهد و سلامت قلب را به همراه دارد..
پوست انار با مشکلات مختلف دهان و دندان مقابله می‌کند و درمان بوی بد دهان، بیماری لثه و زخم دهان است.
از روش‌های سفید کردن دندان در خانه، استفاده از پوست انار است و از پودر پوست انار خشک شده برای مسواک زدن می‌توان استفاده کرد.

از دیگر خواص پوست انار، کند کردن روند از دست رفتن تراکم استخوان به خصوص در زنانی که نزدیک به سن یائسگی هستند، است. مصرف پودر پوست انار استخوان را تقویت می‌کند و مانع بروز پوکی استخوان پس از یائسگی می‌شود.
رفع چین و چروک پوست، یکی دیگر از خواص پوست انار است؛ پوست انار مانع شکسته شدن کلاژن موجود در پوست می‌شود و نشانه‌های پیری را کاهش می‌دهد.

پوست انار یکی از مواد غذایی با قابلیت سم‌زدایی در بدن است. آنتی‌اکسیدان‌ها در بدن وظیفه سم زدایی را به عهده دارند و با توجه به آن که پوست انار دارای مقدار زیادی آنتی‌اکسیدان است، استفاده از آن تا حد زیادی در پاکسازی بدن از سموم مؤثر باشد.

مطالب پیشنهادی