17:07 1401/11/02

به گزارش مفتاح و به نقل از  روابط عمومی دادگستری کل استان، در اين نشست حجت‌الاسلام‌و‌المسلمين جعفري رييس كل دادگستري استان با اشاره به  مو ضوع آلودگي هواي اصفهان بيان داشت: كلان‌شهر اصفهان با دارا بودن صنايع گسترده و بزرگ در اطراف، با مشكل آلودگي هوا روبرو است و علي‌رغم برخي اقدامات در كاهش آلودگي‌هاي زيست محيطی از سوي برخي از صنايع، هنوز با وضع مطلوب فاصله وجود دارد.

وي افزود: دستگاه قضايي استان از يك سو وظيفه حمايت از واحدهاي توليدي و صنعتي  در جهت رفع مشكلات اقتصادي و اشتغال را دارد و از سوي ديگر رعايت موارد مربوط به حفظ سلامت مردم و قوانين زيست‌محيطي را نيز در اولويت فعاليت هاي خود دارد..

رئيس شوراي حفظ حقوق بيت‌المال بر لزوم رعايت مقررات زيست‌محيطي توسط شركت‌هاي توليدي تاكيد و بيان داشت: با توجه به آلودگي كلان شهر اصفهان و اهميت موضوع سلامت مردم، شركت‌هاي توليدي بايد استانداردهاي مربوط به آلايندگي و مسائل زيست‌محيطي را رعايت كرده و باید هر هزينه‌ و اقدامي كه در جهت كاهش آلايندگي لازم است؛ انجام گیرد.

جعفري در پايان از پيگيري ويژه دستگاه قضايي استان در رابطه با كاهش آلاينده‌هاي هواي اصفهان توسط مدعی العموم و دادستان مرکز استان خبر داد.

مطالب پیشنهادی