13:01 1401/09/02

 به گزارش مفتاح وبه نقل از  اداره ارتباطات و امور بین الملل شورای اسلامی شهر اصفهان، مجید نادرالاصلی اظهار کرد: اگرچه اصفهانی‌ها رتبه دوم صرفه‌جویی در مصرف آب را دارند، اما به آن معنا نیست که مدیریت کشور به موضوع آب توجه نکند.

وی افزود: اگر با تلاش جهادی برای انتقال آب از دریای عمان به اصفهان و انتقال آب از جنوب استان، اقدام شود راهی آسان‌تر برای جاری شدن زاینده‌رود در حدود ۲۰۰ کیلومتری وجود خواهد داشت که به‌طور جدی پیگیر آن هستیم.

رئیس کمیسیون ویژه آب و مناطق کم‌برخوردار شورای اسلامی شهر اصفهان تصریح کرد: گاهی برخی افراد که نگاه جامعی ندارند، از بهشت شدن چهارمحال‌وبختیاری با اجرای تونل بهشت‌آباد جلوگیری می‌کنند، در حالی که اگر بتوانیم این تونل را به بهره‌برداری برسانیم، آورده مناسبی برای این استان خواهد داشت، این در حالی است که اصفهانی‌ها به‌صورت شرعی و قانونی از زاینده‌رود حقابه دارند که باید محقق شود.

وی ادامه داد: اگر برنامه‌ریزی مناسبی داشته باشیم و بتوانیم مدیریت وزارت نیرو را با خود همراه کنیم، انتقال آب از جنوب استان راهی سریع‌تر برای جاری شدن زاینده‌رود خواهد بود که پیگیر آن هستیم.

نادرالاصلی گفت: سالانه بالغ بر دو میلیارد مترمکعب آب از اصفهان خارج می‌شود و هم‌وطنان استان چهارمحال‌وبختیاری آن‌قدر روی زاینده‌رود بارگذاری کرده‌اند، که در آینده برای تأمین آب شرب اصفهان نیز با مشکل مواجه خواهیم شد.

مطالب پیشنهادی