به گزارش مفتاح_مریم ابراهیمی دینانی/پلاسکو ۵۶ ساله ، ساختمانی تجاری و معاصر بود که بالاخره در سال ۹۵ فرو ریخت.

سازه ساختمان پلاسکو تمام فولادی بود و حتی نمای بیرونی آن کلاف کشی و با فولاد بسته شده بود که با این شیوه ساخت استوار، عمر مفید آن را ۲۰۰۰ سال تخمین می‌زدند.

اما نشت گاز اجاق پیک نیک و جرقه برق حادثه را کلید زد !

عدم بازسازی سیستم سیم کشی و حجم بالای پارچه در آن ساختمان ، فاجعه ای بود که از ذهن هیچکس پاک نخواهد شد .

اما موضوع اینجاست که متروپل مگر چقدر قدمت داشت ؟!

مهندسان ناظر ایمن بودن آن را رد کرده بودند و خبرنگاران آن حوزه از مدت ها قبل ، هشدار ریزش آن ساختمان را داده بودند.

حالا سوال اینجاست ، که چه ضعف نظارت، و چه قدرتی پشت چنین مهندسان و طرح های ناایمن و منفعت طلبانه ای است که آنچه برایشان مهم نیست، جان این مردم خسته از تورم و گرانی و آلودگی هواست!

 

تصاویر و ویدئوهای فضای مجازی، نشان دهنده این است که قبلا پیش بینی کرده بودند این ساختمان به خاطر عدم رعایت اصول کیفی و پایداری بنا به قتلگاه شهروندان آبادانی بدل می شود!

طبق برخی گزارش‌ها، سازه اصلی متروپل به قدری سست بود که ستون اصلی و حمال مجتمع‌ها نشست کرده و شکم داده بود.

 

اعتراضات به ساخت این بنای ناایمن، باعث شد که بهمن سال گذشته، کارشناسان نظام‌مهندسی آبادان از این بنا بازدید کنند و درباره ایرادات و ناایمن بودن آن صورت‌جلسه ای داشته باشند.

سایت نظام مهندسی آبادان اعلام کرده بود که «حسین عبدالباقی مالک و سرمایه‌گذار این پروژه بر آمادگی گروه اجرایی این پروژه درباره رفع مشکلات یا ایرادات ابلاغ شده از جانب سازمان نظام مهندسی تاکید کرده است، اما حاصل این تاکید کجاست؟

فرو ریختن برج و اسیر شدن ۸۰ نفر زیر آوار!!

 

 

در این شرایط سخت و شوک آور اقتصادی، رخ دادن چنین اتفاقاتی به واقع از تحمل مردم خارج است.

در همه دنیا، حوادث هست .اما چرا همه این اتفاقات ، از سقوط هواپیما و اتش سوزی ساختمان ها، تا فرونشست و خشکسالی و همچنین گرانی و تورم و... همه با هم ،فقط برای ایرانی ها اتفاق بیفتند؟

چند پروژه بی حساب و کتاب در سایر استان ها ، به خواص واگذار شده و چند ناظر رد تایید زدند اما پروژه های مرگ ، همچنان پیش رفته اند و بعدها صدایش درخواهد آمد.

در هر حوزه ای، متخصصان و نخبه گان کجا هستند که چرخ مدیریت افتاده دست شعار و دسته بندی ، و فقط و فقط مردم هستند که تاوان آن را پس می دهند ؟!

مملکت در حجم بی درایتی و به دست عده ای مدعی بی دانش، سال هاست ، زیرساخت هایش نشانه گرفته شده و کسی نیست جلوی این افعی های چند سر را بگیرد!

تا پیش از این خبر از سلاطین بود .سلطان سکه و دلار و سلطان اروند و.. الان واژه جدیدتر گرفته است.«مافیا».

چه کسی قرار است جلوی این قاتلان مال و جان مردم را بگیرد تا نور امیدی بر پیشرفت تابیده شود .

مملکت را باید به متخصص سپرد نه چاکرم ، مخلصم ها!!

مملکت ، با علم و سواد و تخصص و دو دو تا چهارتا ادراه میشود نه با مخلصم، چاکرم!

خشت اول کج این ساختمان تا ثریا کج بود.همه دیدند.همه گفتند اما نهادهای ذیربط چرا سکوت کردند؟ به چه قیمت سکوت کردند ؟

خردادماه، یادآور بیرون کردن دشمن از خاک پاک خرمشهر است و حالا همه باید این روز را جشن بگیریم و دست دلاورمردان آن خطه را ببوسیم، اما دشمنان منفعت طلب داخلی، با رانت و لابی ، دل یک ملت را خون کردند! مجازات عوامل این جنایت، کمترین خدمتی است که میتوان به مردم مظلوم و دلاور هشت سال دفاع مقدس داشت.

مطالب پیشنهادی