18:06 1401/08/16

به گزارش مفتاح و به نقل از اداره ارتباطات رسانه ای شهرداری اصفهان، علی قاسم‌زاده روز 15 آبان‌ماه در صحن علنی شورای اسلامی شهر اصفهان با اشاره به اینکه شهرداری در آستانه تدوین بودجه ۱۴۰۲ قرار دارد، گفت: تجربه خدمات شهری در حوزه مدیریت بحران نشان داد که باید در تدوین بودجه بر شاخص‌های پیامدمحور تمرکز کنیم.

او بررسی میزان تأثیر فعالیت شهرداری در ارتقای شاخص‌های مثبت و کاهش شاخص‌های منفی را رکن مهمی در روند تدوین بودجه دانست و افزود: حتی در حوزه فرهنگی که سنجش شاخص‌ها امری دشوار است، باید شاخص‌ها را بررسی کرده و بر اساس آن بودجه‌بندی را انجام دهیم.

اخبار دیگر 

دعوت شهردار اصفهان از دهه هشتادی‌ها برای مشارکت در تدوین بودجه 1402

او ادامه داد: به طور مثال می‌توان برنامه‌ریزی کرد که برای ترویج ۱۰ رفتار و فرهنگ شهروندی در شهر تلاش کنیم و از سوی دیگر میزان نزاع را کاهش دهیم.

شهردار اصفهان تمرکز بر این مولفه‌ها را امری اثرگذار در بازدهی مناسب بودجه ۱۴۰۲ دانست و تصریح کرد: در این راستا می‌توان بررسی کرد در مقابل بودجه ای که هزینه شده است، چه اتفاقات مثبتی در حوزه معماری و شهرسازی، خدمات شهری، فرهنگی و سایر حوزه‌ها رخ داده است.

او ادامه داد: هوشمندسازی نیز باید بر اساس شاخص‌های قابل سنجش انجام شود تا بتوان بررسی کرد آیا این پدیده سرعت کار را افزایش داده و موجب رضایتمندی شهروندان شده است یا خیر، چراکه نمی‌خواهیم فقط نمایش هوشمندسازی بدهیم و نتیجه این بررسی برای مدیریت شهری بسیار مهم است.

مطالب پیشنهادی