13:22 1402/03/02

به گزارش مفتاح وبه نقل از  اداره ارتباطات رسانه ای شهرداری اصفهان، علی قاسم‌زاده روز سی‌ام اردیبهشت‌ماه در برنامه رادیویی «سلام اصفهان»، برگزاری پنجمین اجلاس رؤسای کمیسیون‌های شهرسازی و معماری کلان‌شهرها و مراکز استان‌ها و نخستین اجلاس معاونان شهرسازی و معماری کلان‌شهرها را از رویدادهای مهم طی هفته گذشته در اصفهان دانست و اظهار کرد: اصفهان طی دو روز پرکار، میزبان وزیر کشور نیز بود و در مجموع طی جلسات برگزار شده، تصمیم‌های خوبی به‌نفع شهر گرفته شد.

او با بیان اینکه در سال‌های گذشته برخی شهروندان در فرایند ساخت‌وساز ساختمان خود با مشکل دریافت پایان ساخت مواجه می شدند، افزود: برخی از این افراد که خلاف پروانه خود ساخت‌وساز کرده یا ساختمانی را بدون پروانه احداث کرده‌اند، طبق قانون پایان ساخت دریافت نخواهند کرد.

او ادامه داد: این افراد به دلیل نداشتن پایان ساخت، نمی‌توانند سند تفکیکی دریافت کنند و به تبع آن، خانه از طریق سند قابل فروش نیست و از تسهیلات وام نیز برخوردار نمی شود.

شهردار اصفهان خاطرنشان کرد: سال گذشته در تنظیم بودجه ۱۴۰۲ در بند «ت» بودجه تبصره‌ای گنجانده شد که بر اساس آن به شهرداری‌ها اجازه داده شد طی مدتی کوتاه تا پایان ماه نهم سال، پرونده‌ها را دوباره بررسی کنند. بر این اساس درصدد هستیم با استفاده از ظرفیتی که قانون ایجاد کرده است، در صورت امکان مشکل آنها را رفع کنیم.

او اضافه کرد: شهروندان می‌توانند در سامانه

myisfahan.ir

به بخش درخواست اجرای بند «ت» تبصره ۶ وارد شوند، اطلاعات خود را بارگذاری و کد رهگیری دریافت کنند تا پرونده آنها در شهرداری مورد بررسی قرار گیرد، بر این اساس در صورت امکان پایان ساخت برای آن‌ها صادر خواهد شد.

قاسم زاده با بیان اینکه شهروندان تا 25 تیرماه امسال می‌توانند از این فرصت استفاده کنند، گفت: طبق قانون زمان این فرصت غیرقابل تکرار است، لذا برای یک بار به کسانی که در ساخت‌وساز تخلف کردند این فرصت داده می‌شود تا از این بن‌بست خارج شوند.

مطالب پیشنهادی