9:37 1401/03/26
 

 

به گزارش  مفتاح وبه نقل از  ایسنا، سید ابراهیم رئیسی صبح امروز پنجشنبه، ۲۶ خرداد و در بدو ورود خود به فرودگاه اصفهان اظهار کرد: توفیقی است برای بنده و همکارانم که امروز در استان اصفهان هستیم و خداوند را برای این توفیق شاکریم. استان اصفهان  همانطور که اشاره شد، استان ایثار و شهادت و استان علم، فرهنگ و هنر است. استان دین‌مداری و ولایت‌مداری و حقیقتا مهد پرورش فلاسفه، حکما، فقها و سرداران شهید و دلاوران بسیاری است که نه فقط برای استان اصفهان که برای همه جهان اسلام افتخار هستند.

وی افزود: استان اصفهان سرزمین استعدادها است. استعدادهای بسیاری در اصفهان است. نقش استان اصفهان در دفاع مقدس نقشی مثال زدنی است. ۲۳ هزار  شهید استان اصفهان قریب به ۵۰ هزار ایثارگر در استان اصفهان، همه اینها گواه این است که حقیقتا استان اصفهان استان انقلاب است. دفاع از ارزش‌های انقلاب است. اینها همه مسئولیت‌آفرین است به‌خصوص برای همه ما مسئولان که باید نسبت به این استان توجه خاص و ویژه داشت تا مردم رنج نبینند و مشکلات آنها را اذیت نکند.

رییسی ادامه داد: تا آنجا که بررسی کرده ام در استان اصفهان مشکلاتی دارد که مردم این استان از آن رنج می‌برند. ظرفیت‌های استان بالاست. استان اصفهان استان کشاورزی و قطب صنعت است، باید گفت که می توان به خوبی قطب علم و فناوری بشود و در این استان ظرفیت های گردشگری زیادی دارد. مشکلات دیگری وجود دارد که آب کشاورزی و آب شرب است. دولت برای مشکلات برنامه دارد و ما اطمینان داریم با کمک مسئولان و مردم محترم استان، این مشکلات قابل حل است و این نیاز به نوعی مدیریت دارد که در کنار آن مردم باید به دولت کمک کنند.

وی افزود: اعتباراتی در این زمینه درنظر گرفته شده، مشکلات آب در دهه شصت وجود داشته است. چرا طرح ها از دهه ۶۰ تاکنون مانده و به سامان نرسیده و این چیزی است که مردم از آن رنج می‌برند. پروژه ها و طرح های نیمه تمام در همه استان ها است، اما در اصفهان به یک مشکل تبدیل شده است. در اصفهان به دنبال طرح جدید نیستیم و عمده طرح ما رسیدگی به طرح های نیمه تمام است. گاهی ده سال بیست سال و سی سال یک پروژه در زمین مانده. ما با کمک امام جمعه و استاندار و مدیران محترم نظرخواهی شده، اطلاعات جمع آوری شده است، به‌ویژه در شورای اداری تلاش داریم تا مصوبات خوبی در نظر گرفته شود.

انتهای پیام

مطالب پیشنهادی