13:16 1402/03/19

به گزارش مفتاح، به دنبال بارندگی های شدید در روز گذشته در مناطق مختلف استان اصفهان حوادثی رخ داده است. منصور شیشه فروش مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان با اشاره به استقرار سامانه ناپایدار جوی درا ستان و پیش بینی وضعیت موجود و اعلام هشدار به عوامل امدادی گفت: متاسفانه در شهرستان های مخختلف شاهد مشکلات و سیلاب در مناطق شرق ونیمه شمال شرقی بودیم. 

او در ادامه افزود: شهرستان های اردستان، نایین، هرند، برخوار ورزنه اصفهان بیشترین درگیری و حادثه را داشتند. شدت سیلاب در بالادست روستای نهوج متاسفانه علی رغم هشدارها منجر به مرگ سه نفر شد. دو خانم ویک آقا که دو نفر بر اثر ریزش هوار و یک نفر در سیل. در این حوادث 9 نفر مصدوم شدند. 

او با تاکد بر حضور به موقع نیروهای امدادی در مناطق حادثه دیده گفت: نیروهای امدادی و کمیته بحران شهرستان اردستان  تشکیل شد و مادادرسانی به هم استانی های درگیر سیلاب ادامه دارد. 

مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان نیز ضمن اشاره به حضور نیروهای امدادگر جمعیت هلال احمر در مناطق حادثه دیده از دقایق اولیه بروز حادثه گفت: 40 نفر نجاتگر در قالب 12 تیم عملیاتی به مناطق شرق اعزام شدند. 
محمد نوید متقی در ادامه افزود: نیوهای امدادی به یک خانواده 9 نفره عشایری در منطقه امین اباد شهرضا امدادرسانی کردند  و اقلام غذایی و پتو بین مردم اسیب دیده توزیع شد. 

او با تاکید بر اعلام آمادگی به  کلیه شعب استان افزود: نیروهای امدادی با تجهیزات لجستیک شمال اجنکش، آب کش وامبولانس به مناطق اعزام شدند.در حال حاضر هم یک تیم بیست نفره در حال جستجو برای یافتن فرد مفقودی در منطقه تودشک هستند.  یک تیم ده نفره هم در منطقه نهوج اردستان در حال امدادرسانی به مردم آسیب دیده هستند.

مطالب پیشنهادی