13:36 1402/02/30
 
به گزارش مفتاح وبه نقل از روابط عمومی و اطلاع رسانی کمیته امداد، محمدرضا مومی اردستانی سرپرست معاونت امور فرهنگی کمیته امداد امام خمینی(ره) استان اصفهان، با اشاره به ارائه خدمات و تسهیلات فرهنگی و کمک هزینه تحصیلی به فرزندان خانوارهای تحت حمایت، بیان داشت: در سال گذشته اعتباری بالغ بر ۶۶ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان به خانواده ها و فرزندان تحت حمایت این نهاد با هدف رسیدگی به امور فرهنگی، تربیتی، تحصیلی آنها پرداخت شده است.
مومی اردستانی با تاکید به اعتبارات پرداخت شده در قالب تسهیلات و کمک های بلاعوض فرهنگی، گفت: در سال گذشته ۱۱میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان تسهیلات قرض الحسنه و بالغ بر ۵۵ میلیارد تومان نیز به صورت بلاعوض در حوزه فرهنگی به خانواده های مددجویان تحت حمایت ارائه شده است.
وی با اشاره به اینکه بیش از ۴۱ هزار دانش آموز و ۳ هزار دانشجو در استان اصفهان تحت حمایت این نهاد هستند، ادامه داد: به کمک خیران نیک اندیش با هدف رشد علمی و ارتقاء فرزندان دانش آموز و دانشجوی تحت حمایت، توانسته ایم زمینه پیشرفت های علمی، فرهنگی، ورزشی، هنری و... ۵۰۳ نخبه را گسترش دهیم و بستر لازم برای خودکفایی آنان را فراهم کنیم.
 
مومی اردستانی با بیان اینکه علاوه بر پرداخت کمک هزینه تحصیلی و تسهیلات فرهنگی، خدمات دیگری نیز به جامعه هدف کمیته امداد ارائه می شود، افزود: سال گذشته ۱۳ هزار و ۶۱۰ مددجو از برنامه های فرهنگی – تربیتی کانون های امداد و کانون های فرهنگی دیگر بهره مند شدند، همچنین دوره های آموزشی برای ۲ هزار و ۹۳۸ دانش آموز کنکوری، با هماهنگی موسسه قلم چی برگزار شد.

سرپرست معاونت امور فرهنگی کمیته امداد استان اصفهان، به آمار ثبت نام دانش آموزان تحت حمایت در مدارس همدل اشاره کرد و گفت: سال گذشته بالغ بر ۳۰۰ نفر از فرزندان مددجویان نیز به صورت رایگان در مدارس هیات امنایی، غیر انتفاعی و نمونه دولتی تحصیل کردند که امیدواریم در سال تحصیلی آینده این تعداد با همکاری مدارس همدل و نیکوکاران افزایش یابد. انتهای پیام/

 
 
 
 
 
 

مطالب پیشنهادی