18:47 1401/03/26

به گزارش خبرنگار مفتاح، رییس جمهور در نشست صمیمی با نخبگان استان اصفهان با اشاره به ایام پربرکت میلاد امام رضا گفت: ایام متعلق به امام رضا است  و برای ما ایرانی ها پر برکت است و وقتی دلمان گرفته به  سریع الرضا متوسل می شویم و رضای پروردگار در رضایت امام رضا است .حقیقت ان است که ما در روند امور زندگی نیازمند عنایت حضرت حق و توجه شهدا و ائمه هستیم.


رئیس جمهور در ادامه افزود: در فضای ۲۳هزار شهید استان هیچ گوشه ای نیست که اثری از شهدا نداشته باشد و اصفهان نماد شهید و شهادت و ایتارگری شناخته شده و جای جای آن عطر شهید وجود  دارد و عطر شهدا در شهر طنین افکن است.

و ی در ادامه با تاکید برحفظ ارزش ها و عدالت اجتماعی اخلاق و توجه به مظاهر عالی انسانی گفت: امیدواریم در لبیک گفتن به شهدا و پیام های مکرری که امام داشتند و رهبری ادمه می دهند پایبند باشیم.  برای حفظ نظام و دفاع از اخلاق، معنویت تلاش کنیم.با همه تلاش ها و همه ایثارها راه بسیار داریم و با استفاده از عبرت گرفتن از ایثارهای  انجام شده تلاش کنیم گام محکم برداریم و گام دوم انقلاب که رهبر گرانقدر  تبیین کردند را اجرا کنیم .  تغییر سبک زندکی و اجرای عدالت اجتماعی، عزت ملی و استقلال  با مشارکت همگان میسر است.

او تاکید کرد: با سرمایه اجتماعی و با حفظ این سرمایه اجتماعی و مشارکت اجتماعی که از جلوه های سرمایه اجتماعی است و باید ارتقا پیدا کند. من مسئولیت سنگینی دارم در این راه همه  باید همت کنیم. پیشینبان وطایف خودشان را انجام دادند و مردم اصفهان نشان دادند در میراث گرانقدر خطر کردنند و در عرصه پر خطر حضور داشتند.  این  وظیفه دولت را سنگین ا می کند.

او در ادامه  نشست به موارد مطرح شده توسط برخی نخبگان گفت: نخبگان به مشکلات مردم اشاره داشتند که با همت همه امکان رفع  وجود دارد ما  پستیبانی مردم و توکل به حضرت حق را داریم و موانع را برطرف خواهیم کرد. اصفهان شهید حرازی و شهید کاظمی و دکتر بهشتی و ایت الله شرفیرا داشته که همه اینها دغدغه  مردم و دین داشتند.  شرایط برای انها هموار نبود، شهید سلیمانی هم همینطور بود. رفت و راه را هموار کرد. باید تلاش کرد و معتقدیم موانع را میتوان برطرف کرد.

هر طرحی که برای حل مشکل آب استان طراحی شود در دستورکار ما قرار می گیرد.


رئیس جمهور در ادامه به مساله آب و در بازدید از منطقه شرق و گاوخونی اشاره داشت، گفت: در  ورود به منطقه گاوخونی ودر بعضی اجتماعات حضور پیدا کردیم. نکات مهم بود به حق خود و حقابه اشاره کردند. به  مصوبات شورای عالی اب اشاره داشتند و ما منکر هیچ کدام نیستیم. اب درست مصرف نمی شود و کمبود نزولات در مشکلات امروز موثر است . نزولات از  ده میلیارد به سه میلیارد رسیده است. باید به عدالت رفتار کرد و برای همین طرحی جامع در تظر گرفته شده است.

او با تاکید بر اینکه  همه انچه از اسناد و پیشینه جود دارد توسط وزارت نیرو بررسی میشود، گفت: شرایط بررسی می شود تا رودخانه از این وضعیت خارج شود واب در راینده زود به صورت همیشه جاری شود و دغدغه مردم حل بشود. همه به الگوی کشت پایبند باشند و فوانین رعایت کنند و باید ها و نبابد ها پیش بینی شده است. دوستان ذر تلاشند این طرح را به اجرا در آوردند و مطالب برای همه روشن است و همگان از این موهبات بهره مند شوند. هر طرحی که برای حل مشکل آب استان طراحی شود در دستورکار ما قرار می گیرد. 
 او در ادامه تصریح کرد: به من توصیه کردند در زمان جاری بودن زاینده رود به اصفهان  برو اما خواستم موضوع بی آبی را لمس کنم. من یقین دارم اگر با مردم شفقت داشته باشیم و با عدالت رفتار کنیم بعد از خدا خود مردم از ما حمایت می کنند و من از اساتید دانشگاه می خواهم طرح دولت را چه از نظر حقوقی و علمی بررسی کنند و می خواهم نظر بدهند.

 

فرهنگ نباید فدای فرهنگ شود
وی در ادامه اظهارداشت : یگی از نحبگان  به فرهنگ و دغدغه های فرهنگی اشاره داشت.  استان اصفهان فرهنگی است و باید همراه با دغدغه فرهنگی حفظ هویت فرهنگیداشت.  رهبر تاکید داشتند  مبادا از انقلاب و مردم هویت زدایی بشود. شهدا و ایثار را نباید گذاشت مخدوش شود. مدنیت استان نباید خدشه دار شود. توسعه یافتگی خوب است اما فرهنگ و تمدن نباید فدای توسعه بشود.


رئیس جمهور در ادامه تاکید کرد: من از استانداران خواسته ام این است که  حمایت از جوانان و پشتیبانی از جوانان داشته باشند. دولت وظیفه هدایت حمایت و نظارت را دارد باید گذاشت بخش خصوصی فعال بشود. دولت باید از سفره مردم و اقتصاد فاصله بگیرد.


او ادامه داد اگر فضای مجازی مدیرت نشود مشکلات زیاد است اما  مدیریت محدودیت نیست قاچاق سلاح و مواد جرم است. فساد در همه زمینه ها باید جلوگیری کرد اصلا نظارت و مدیریت عرصه را تنگ نی کند.  باید فضای مجازی و دست ساخته بشر را که تمام زندگی بشر را به خود اختصاص داده مدیریت کنیم. ضمن اسفاده مقید با مفاسد برخورد کنیم و نباید زندگی مردم را تحت تاثیر قراردهد. 

باید اقتصاد و کشاورزی را قابل پیش بینی کرد
او با تاکید بر اینکه اسفاده از نیروی جوان وانقلابی شعارش در  تمام شوراهای اداری بوده است گفت:  این تغییر باید تغییر در نیرو ها باشد. در همه استان ها باید از نیروهای جوان اسفاده کنند و شرط نظام برای تحول میدان دادن به جوانان انقلابی است.باید به بخش  خصوصی  میدان داد. باید اقتصاد و کشاورزی را قابل پیش بینی کرد. باید داشت و برداشت و خرید  قابل پیش بینی شود .


حجت الاسلام رئیسی در ادامه با تاکید براینکه  اگر تسهیلات میدهیم به کشاورز باید بدهیم افزود: این کشاورزی قابل پیش بینی می شـود و دنبال فعل کردن اقتصاد روستا هستیم و باید قابل پیش بینی  باشد. قانون مالیات نسبت به همه کسب و کارها وجود داشته است. من به همه سازمان ها اعلام می کنم به اصناف اعتماد کنید، مگر خلاف آن ثابت شود. اساس باید این باشد که به اصناف اعتماد کنیم. حسابرسی الکترونیک، شفافیت مالیانی است و کسانی که با دور زدن قانون از مالیات فرار کنند به انحا مختلف باید اینها رو دنبال کرد. 

مطالب پیشنهادی