12:53 1402/03/20

به گزارش  مفتاح و به نقل از اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل استانداری اصفهان، بعدازظهر امروز هجدهم خرداد ماه، در جلسه قرارگاه محرومیت زدایی و بررسی پروژه‌های عمرانی استان با حضور فرمانده قرارگاه امام حسن مجتبی(ع)، استاندار اصفهان، معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری، معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استانداری، فرمانده سپاه صاحب‌الزمان(عج) استان، جمعی از مدیران کل دستگاه‌های اجرایی استان و نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی و سایر اعضاء برگزار شد.
در حاشیه این نشست دکتر مهران زینلیان معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری اصفهان گفت: طی روز گذشته و امروز در قالب کارگروه‌های مختلف مسائل استان در حوزه‌های متعدد محرومیت زدایی مورد بحث و بررسی قرار گرفت.
وی ادامه داد: مصوبات و نتایج کارگروه‌ها در حوزه‌های مختلف از جمله آبرسانی به روستاها، راه روستایی و عشایری، بهداشت و درمان، خانه‌های بهداشت، بیابان زدایی، توسعه مراتع، کاشت نهال و مسکن محرومین به نشست ارائه شد تا در تفاهم‌نامه‌ای با قرارگاه امام حسن مجتبی(ع) به امضاء برسد.
معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری اصفهان بیان کرد: در حوزه مسکن محرومین مقرر شد بیش از ۴۰ هزار واحد مسکونی در سراسر استان با همکاری استان و قرارگاه امام حسن مجتبی(ع) برای جوامع هدف این حوزه ساخته شود.
دکتر زینلیان افزود: همچنین در سایر حوزه‌ها از جمله شهر و روستای مولد، علم و فناوری و مواردی که می‌تواند منجر به توسعه استان شود تفاهمات خوبی منعقد شد.
وی درخصوص زمان‌بندی اجرای توافقات انجام شده، عنوان کرد: معمولاً سقف تفاهم‌نامه سه ساله است اما با همتی که در مدیریت استان برای ساماندهی پروژه‌های عمرانی وجود دارد امیدوارم در سال اول به نتایج خوبی دست یابیم.
معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری اصفهان با اشاره به تفاهم‌نامه سال گذشته استان با قرارگاه، گفت: در سال گذشته در چهار محور اصلی آب روستایی، نوسازی مدارس سنگی و فرسوده، آبرسانی و بهداشت و درمان تفاهم‌نامه امضا شد.
دکتر زینلیان افزود: در حوزه آب روستایی موفقیت‌های بسیار خوبی داشتیم و منجر به آبرسانی به بیش از ۶۰ روستا شد که آبرسانی به بیش از ۳۰ روستا به مرحله کامل رسیده است.
وی خاطرنشان کرد: در سال‌جاری نیز تمام روستاهای استان را با هماهنگی اداره کل آب و فاضلاب استان شناسایی کردیم و آبرسانی به روستاهای استان در دستور کار قرار دارد.
معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری اصفهان گفت: در تلاش هستیم تمامی روستاهای استان به آب آشامیدنی پایدار دسترسی داشته باشند.
دکتر زینلیان در خصوص مهم‌ترین بندهای تفاهم‌نامه سال‌جاری، اظهار کرد: در آب روستایی ۴۰۰ پروژه، در راه روستایی و عشایری بیش از یکهزار کیلومتر راه، در حوزه آبخیزداری حدود ۳۰۰ هزار هکتار و بالغ بر ۳۰۰ میلیارد تومان اعتبار و در حوزه قنوات نیز بیش از یکهزار و ۵۷ قنات مورد توافق قرار گرفت.

مطالب پیشنهادی