16:06 1402/02/05

به گزارش مفتاح وبه نقل ازپایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (اصفهان)؛حمیدرضا فلاح معاون مسکن و ساختمان اداره‌کل راه و شهرسازی استان اصفهان  با بیان اینکه در استان اصفهان تاکنون بالغ بر ۴۳۰ هزار نفر در طرح نهضت ملی مسکن ثبت نام کرده اند، اظهار داشت: با پالایش‌های بعمل آمده از این تعداد، حدود ۱۴۴ هزار متقاضی واجد شرایط هستند.  

وی با اشاره به تامین زمین برای ساخت بالغ بر ۹۱ هزار واحد مسکونی، اذعان داشت: تا کنون بیش از ۲۹ هزار نفر از متقاضیان به پروژه‌ها اختصاص یافتند و برای متقاضیان باقیمانده نیز در حال حاضر فرآیند الحاق اراضی، تغییر کاربری و یا تعیین کاربری اراضی جدید در دست بررسی و اقدام است.  

معاون مسکن و ساختمان اداره‌کل راه و شهرسازی استان اصفهان خاطرنشان کرد: با توجه به پایش‌ها و رصدهایی که توسط وزارت راه و شهرسازی در دست انجام است در شهرهایی که ظرفیت زمین مازاد وجود دارد و تقاضا از طریق مصوبات شورای مسکن شهرستان‌ها به دبیرخانه شورای مسکن استان واصل شود امکان ثبت نام بررسی و عملیاتی می‌شود به نحوی که در طول زمستان سال ۱۴۰۱ تا کنون به صورت موردی در برخی شهرها امکان ثبت نام مهیا شده است.  

وی در خصوص هزینه ساخت واحدهای طرح نهضت ملی مسکن استان اصفهان بیان داشت: با توجه به روش واگذاری اراضی (ویلائی انفرادی، دو نفره و سه نفره و یا انبوه سازی) و همچنین روش ساخت (یک طبقه تا چهار طبقه و یا بالای ۶ طبقه) بدلیل تفاوت در میزان مشاعات پروژه، هزینه ساخت نیز متفاوت است.  

فلاح افزود: با درنظر گرفتن نوع پروژه و طرح آن، در انتها بر اساس قیمت تمام شده، هزینه هر متر ساخت تعیین می‌شود که به اندازه قدر السهم هر واحد از کل پروژه، سهم هر متقاضی مشخص می‌شود.

وی با بیان اینکه پیش بینی می‌شود تا پایان سال جاری تعدادی از واحدها تکمیل و تحویل متقاضیان شود عنوان کرد: پروژه شهرهای شاهین شهر (هزار واحدی)، شهر جدید فولادشهر (پروژه ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره))، شهر جدید بهارستان (پروژه کوزو پارس) و پروژه‌های شهرهای شهرضا، خمینی شهر، دهاقان، دولت آباد و تیران در دست اجرا هستند که بعضاً تعدادی تا پایان سال جاری تکمیل می‌شوند. 

 
 
 


مطالب پیشنهادی