15:21 1401/05/30

به گزارش مفتاح وبه نقل از  اداره ارتباطات رسانه ای شهرداری اصفهان، نخستین جلسه ستاد مهر صبح روز ۲۹ مردادماه با تشکیل کمیته ستاد مهر به ریاست حسین حق‌شناس، معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری اصفهان برگزار شد.

حق‌شناس در این جلسه اظهارکرد: پس از وقفه دوساله و با توجه به حضوری شدن کلاس‌های آموزش و پرورش، به منظور تأمین امنیت دانش آموزان و روان شدن ترافیک، امسال ستاد مهر فعالیت خود را با قدرت بیشتری آغاز خواهد کرد و بدین منظور کمیته‌ای در این خصوص تشکیل شده است.

او با اشاره به مهمترین موضوعات مطرح شده در این جلسه بیان کرد: حداقل یک هزار دستگاه اتوبوس به صورت مستقیم و غیرمستقیم در این امر مشارکت دارند که این اتوبوس‌ها ویژه این ایام بازسازی و آماده‌سازی شده و گزارش پیشرفت روند آن به صورت هفتگی به شورای اسلامی شهر اعلام می‌شود.

معاون حمل ونقل و ترافیک شهرداری اصفهان تصریح کرد: توجه به ایمن‌سازی شبکه معابر اطراف واحدهای آموزشی از طریق نصب تابلوها و علائم هشدار دهنده، نصب چراغ‌های راهنمایی و خط کشی معابر، برنامه‌ریزی در زمینه نظارت کامل سرویس مدارس و برنامه‌ریزی در زمینه سرویس‌دهی مطلوب و مناسب از طریق مترو از دیگر مواردی است که در این جلسه مورد بررسی قرار گرفت.

او افزود: مقرر شد برنامه‌ریزی‌های لازم جهت هماهنگی با پلیس راهور به منظور ایجاد امنیت عبور و مرور در شهر، رفع تخلفات و کاستی‌های احتمالی قبل از آغاز سال تحصیلی و بررسی وضعیت ایمنی مدارس با توجه ویژه به پیشگیری از حوادث با محوریت سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی انجام شود.

حق‌شناس با بیان اینکه امسال مدیران مناطق ۱۵ گانه در مراسم به صدا درآوردن زنگ مهر در مدارس مناطق حاضر می‌شوند، خاطرنشان کرد: نظافت فضاهای پیرامون واحدهای آموزشی، جمع‌ آوری نخاله‌های فضاهای حاشیه این واحدها و دیوارنویسی فضای واحدهای آموزشی نیز مورد تأکید قرار گرفت.

آنطور که او خبر داده است، هماهنگی برای سفرهای دانشجویی مهرماه با شرکت‌های مسافربری بین شهری، هماهنگی مورد نیاز با آموزش و پرورش برای تاریخ بازگشایی مدارس با توجه به ایام اربعین و تعطیلات پایان ماه صفر، بررسی آخرین وضعیت اتوبوس‌های آماده شده و سرویس‌های مدارس ثبت نام شده نیز در این جلسه در دستور کار قرار گرفت.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری اصفهان ادامه داد: بررسی‌های لازم در خصوص تجهیزات مورد نیاز شرکت بهره‌برداری مترو، پروژه‌های ساماندهی و رفع گلوگاه‌های ترافیکی در منطقه و مدیریت اجرایی ترافیک، اکیپ‌های بازرسی و ثبت تخلفات با همراهی پلیس راهور نیز انجام شد.

به گفته حق‌شناس، از دیگر موضوعات مورد بررسی در این جلسه اطلاع‌ رسانی و فرهنگ‌سازی جشنواره‌های دانش‌آموزی و دانشجویی، ایمن‌سازی گذرگاه‌های عابران پیاده اطراف مدارس، نظافت ایستگاه‌های اتوبوس، هرس درختان و خدمات شهری و خط کشی، تابلوها و علائم افقی و عمودی بود.

مطالب پیشنهادی