15:30 1402/01/29
 

به گزارش مفتاح وبه نقل از  ایرنا، سید رضا مرتضوی روز دوشنبه در مراسم رژه روز ارتش جمهوری اسلامی، ارتشیان را فرزندان بحق این آب و خاک توصیف کرد و افزود: ارتش همواره پیوند خود با ملت و فداکاری برای ارزش‌های والای جمهوری اسلامی را به همگان به‌خوبی نشان داده است.

وی اظهار داشت: هنگامی که در آستانه پیروزی نهضت اسلامی ارتش به ندای امام راحل (ره) پاسخ گفت، اسباب پیروزی سریع‌تر نظام اسلامی و نهضت و انقلاب را فراهم کرد.

استاندار اصفهان، روز ارتش را یادگار امام (ره) دانست و گفت: در نخستین روزهای پس از پیروزی انقلاب و شرایطی که گروهک‌ها و برخی از جریان‌های نفوذی سعی در انحلال ارتش و تضعیف انقلاب داشتند، این روز با تدبیر امام (ره) نام‌گذاری شد.

وی ارتشیان را فرزندان به حق این آب و خاک عنوان کرد و افزود: آنها نگذاشتند ملت ما تنها بمانند نه فقط در روزهای پس از پیروزی انقلاب بلکه زمانی که توطئه‌های منطقه‌ای و جهانی علیه ملت آغاز شد و تجاوز صورت گرفت ارتش با همه نیروهای خود از جمله سپاه پاسداران، بسیج و نیروهای مردمی در برابر تهاجم همه‌جانبه ایستادگی کرد.

وی یادآور شد: این ارتشیان همان نیروهایی هستند که پس از ۵۰ سال تبلیغ دیگران در پادگان‌ها، در زمانی که پای مردم و انقلاب به میان آمد، خود را کنار مردم قرار دادند و سبب پیروزی انقلاب شدند؛ ارتشیان پس از پیروزی انقلاب در دوران جنگ تحمیلی و پس از آن در حوادث و بحران‌های گوناگون پیشتاز کمک به ملت و میهن بوده‌اند.

وی با اشاره به اینکه ارتش، نماد اسلام‌خواهی، میهن‌دوستی و مردم‌داری است، افزود: در تمامی صحنه‌های پس از پیروزی انقلاب، ارتش در خط مقدم دفاع از نظام اسلامی قرار گرفته است و در دوران دفاع مقدس سینه سپر کرد و در صدها عملیات بزرگ و کوچک حضور یافت.

استاندار اصفهان با اشاره به دلاورمردی‌های ارتشیان در عملیات مهم و سرنوشت‌ساز جنگ تحمیلی، گفت: در هر کجا که فرماندهی انقلاب دستور و فرمانی دادند و مسیری برگزیدند، ارتش در خط مقدم اطاعت بود.

وی تصریح کرد: ارتشیان، امتحان‌های بسیار خوبی را در تاریخ ایران پشت سر گذاشته‌اند و امروز ارتش تنها مظهر اقتدار ملی نیست بلکه مظهر نظم و انضباط، سلامت اقتصادی، اسلامی بودن، دین‌دار بودن و ملی بودن است..

مرتضوی یادآور شد: ارتش از فناوری‌های نوین برخوردار است و در عین حال که با استفاده از دانش و فناوری و نگاه دانش‌بنیان حرکت می‌کند، همواره اخلاق‌مدار و ولایت‌مدار بوده است.

وی ادامه داد: اگر امروز در عرصه‌های مختلف سیاسی، اقتصادی و دفاعی با قدرت‌های بزرگ، شجاعانه از منافع کشور دفاع می‌شود، پشتوانه آن هدایت‌های رهبر، حمایت مردم و اقتدار نیروهای مسلح سپاه، ارتش، بسیج و فراجاست.

استاندار تصریح کرد: ایران به هیچ کشوری تجاوز نمی‌کند و در برابر هر تجاوزی قاطعانه می‌ایستد و این حمایت نیروهای مسلح و اقتدار آن‌ها است که مسوولان نظام را در دفاع از منافع کشور مقتدر و توانمند کرده است.

مرتضوی همچنین ارتش جمهوری اسلامی را یکی از مردمی‌ترین نهادهای کشور دانست و گفت: در بین نهادهای گوناگون که ساختار کشور را تشکیل داده‌اند، ارتش مایه آرامش ملت است و دلاوران نیروی دریایی ارتش از خلیج فارس تا خلیج عدن، از دریای عمان تا مدیترانه و در آب‌های آزاد اقیانوس‌ها با پرچم افراشته ایران، دلاورانه جان خود را برای امنیت کشور فدا می‌کنند.

وی افزود: نیروهای مسلح جمهوری اسلامی در سایه خودباوری، خوداتکایی و نوآوری امروز بزرگترین نیروی مسلح در منطقه هستند، اما هدف این قدرت بزرگ نظامی صلح و امنیت است.

استاندار اصفهان با تاکید بر اینکه کارگزاران نظام اسلامی و مردم پشتیبان رده‌های مختلف ارتش هستند، روز ارتش و نکوداشت فداکاری‌های نیروی زمینی را به ارتشیان غیور، خانواده شهدا، جانبازان، ایثارگران این نیرو تبریک گفت.

مطالب پیشنهادی