9:15 1402/09/04
به گزارش پایگاه خبری مفتاح و به نقل از پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از استان اصفهان؛ محمد کیانی معاون املاک و حقوقی اداره کل راه و شهرسازی استان اصفهان اظهار کرد: با پیگیری‌های حقوقی در راستای رفع تصرف اراضی ملی استان اصفهان و با حمایت جدی دستگاه قضایی در سال جاری ۶۲۰ رای قضایی به نفع دولت و بیت المال اخذ شد.  

وی افزود: این آرا مربوط به پرونده‌های مهم و حساس اختلافی این اداره کل با متصرفان و زمین‌خوارانِ بیش از ۷۳۵ هکتار از اراضی ملی در سطح استان اصفهان بوده است.  

معاون املاک و حقوقی اداره کل راه و شهرسازی استان اصفهان بیان کرد: به موجب دست درازی به ۲۰.۸ هکتار از اراضی دولتی، ۳۶ مورد طرح دعوی و پرونده حقوقی علیه اشخاص متخلف تشکیل شده است.  

وی با بیان اینکه اداره‌کل راه و شهرسازی استان اصفهان با حمایت دستگاه قضایی هیچ مماشاتی با زمین خواران نداشته، گفت: تصرف اراضی ملی به هر بهانه‌ای که صورت گرفته باشد نتیجه‌ای غیر از تعقیب قضایی و محکومیت کیفری و قلع و قمع و زیان ناشی از آن برای متصرفان به همراه ندارد.  

کیانی خاطرنشان کرد: مقابله با تصرف اراضی ملی یکی از مهمترین اقدامات اداره کل راه و شهرسازی استان اصفهان در راستای احقاق حقوق بیت‌المال و جلوگیری از سودجویی برخی سو استفاده‌کنندگان است لذا با قدرت در این زمینه با متخلفان برخورد می‌کنیم.  

وی عنوان کرد: حفاظت از انفال یک وظیفه شرعی و قانونی است و همکاری مردم در این راستا نشان دهنده حس مسئولیت پذیری و تعهد آنان به حفظ و نگهداشت اراضی ملی است لذا مردم عزیز اصفهان نیز باید در امر صیانت از این اراضی مشارکت کرده و در صورت مشاهده تخریب و تصرف آن با ارسال پیامک به سامانه ۳۰۰۰۴۱۷۳۵ موضوع را گزارش کنند.  

معاون املاک و حقوقی اداره‌کل راه و شهرسازی استان اصفهان با هشدار به کسانی که به صورت غیرمجاز اقدام به احداث بنا در اراضی ملی می‌کنند، گفت: اداره‌کل راه و شهرسازی استان اصفهان با هرگونه دخل و تصرف در این اراضی به صورت قاطع برخورد کرده و کوچک‌ترین اغماضی نخواهد داشت.  

 

مطالب پیشنهادی