10:58 1402/02/28

به گزارش خبرنگار مفتاح، دهه کرامت یکی از بزرگترین رویدادهای آستان قدس در اصفهان است . در دهه کرامت از تولد حضرت معصومه (ع) تا تولد امام رضا (ع) برنامه‌های متنوعی در زمان‌های مختلف شهر برنامه ریزی می‌شود ومیزهای خدمت، خدمات متنوعی به مردم ارائه می‌کنند. خادمان امام رضا در کانون‌های مختلف برنامه‌های شاد و متنوعی برای مردم خواهند داشت.  

سید محمد حسین امامی معاون خادمیاری مدیریت خادمیاری آستان قدس اصفهان، در نشست خبری با اصحاب رسانه به تشریح برنامه های دهه کرامت پرداخت. او با اشاره به اینکه شبکه خادمیاری در دهه کرامت علاوه بر خدمت رسانی تلاش می کند دستاوردها و اقدامات این شبکه را به اطلاع مردم برساند.

امامی اولویت برنامه های شبکه خادمیاری را محرومین جامعه می داند وشعار امسال را در ایام دهه کرامت خدمت کریمانه همدلی وامید آفرینی عنوان کرد.

او مهمترین نیاز جامعه امروز را تحول ورشد عمومی مطرح کرد و تاکید کرد تلاش می شود خدمات کریمانه شبکه خادمیاری در حوزه شبکه زندگی واخلاق، نشاط و همدلی، اتحاد عمومی، امیدآفرینی و توجه به دختران و بانوان بر اساس هجمه های متلفی که وجود دارد، اتفاق بیفتد.

او در ادامه با معرفی روزهای هفته دهه کرامت بر حضور میزهای خدمت برای خدمت رسانی در مکان های مختلف، گفت: در دهه کرامت بیش از 100 عنوان برنامه اجرا خواهد شد. دهه کرامت با حضور خادمیاران در گلستان شهدا شروع و این برنامه در کل استان اصفهان اجرا خواهد شد.

جشن ولادت حضرت معصومه در گلستان شهدا، اجرای ده شب برنامه در گذر فرهنگی چهارباغ، باغ غدیر، گلستان شهدا، اجرای جشن در بوستان امام رضا با مشارکت شهرداری، گسترش میز خدمت در  کانون های شاخص خدمت رضوی، جشن برای بانوان با حضور مادران نقش آفرین، کارافرین، گوشه ای از اقدامت کانون‌های خدمت رضوی در دهه کرامت است.

اجرای جشن بزرگ امام رضا(ع)  در میدان امام

اجتماع خادمیارن در گذر فرهنگی و حضور در میدان امام و برگزاری جشن درروز تولد امام رضا (ع) مهمترین برنامه دهه کرامت بود که امامی با اشاره به ان گفت: در این ایام برگزاری جشن واطعام با ژتون تبرکی غذای امام رضا برای محرومان جامعه با مشارکت کمیته امداد برای کودکان کار، کارگران روز مزد و دستفروشان را خواهیم داشت.

معاون خادمیاری آستان قدس استان اصفهان  در ادامه با اشاره به 19 عرصه تخصصی کانون های خادمیاری گفت: با توجه به تعریف عرصه های تخصصی فعالیت‌های مختلفی انجام می‌شود. عرصه‌های تخصصی مثل سلامت، مشاوره ومددکاری، حقوق ومشاوره حقوقی، تعلیم وتربیت، ایثار وشهادت، قرآن وعترت بسیار فعال هستند.

او در ادامه افزود: در عرصه تعلیم وتربیت در هر ناحیه یک رابط در آموزش وپرورش است و یک مدرسه به کانون خادمیاری تعلق گرفته است تا برنامه های کمک آموزشی و بررسی نیاز دانش اموزان وخانواده ها انها احصا وبرطرف شود.

 

آزادی 300 زندانی با مشارکت کانون خادمیاری

تفاهم نامه با اداره کل زندان ها و اجرای چهارشنبه های امام رضایی در زندان برنامه‌ای بود که امامی به آن اشاره کرد و افزود: آزادسازی زندانی یکی از برنامه های مدیریت کانون خادمیاری است. در سال گذشته 300 زندانی آزاد شده است. در دهه کرامت نیز به نیابت از امام رضا زمینه آزادسازی 8 زندانی فراهم خواهد شد.

از مهر سال 1400 تا ابتدای سال جاری 610 زندانی در کشور به همت خادمیاران آزاد شده‌اند که نیمی از آنها در اصفهان بوده است. از این تعداد 414 مرد و 196 زن بوده اند. رقم کلی برای آزادسازی 300 زندانی 319 میلیارد و 767 میلیون بوده است. سهم مدیریت خادمیاری29 میلیارد تومان ، سهم مشارکت 80 میلیارد، رضایت شکات 167 میلیارد تومان و سهم ستاد دیه 24 میلیارد بوده است.

در استان اصفهان 200 کانون خدمت رضوی است که 80 کانون در شهر اصفهان و ما بقی در سایر شهرستان هاست. در کل استان 9 هزار خادم وجود دارد و بیشترین جذب وسهمیه را استان اصفهان دارد  که بیش از 32 درصد ازخادمان بانوان هستند و بیش از 70 درصد خدمت را آنها انجام می دهند.

 

مطالب پیشنهادی