7:34 1401/08/24

 

به گزارش مفتاح، مجتبی شاه‌مرادی، معاون فرهنگی شهردار اصفهان در نشست خبری ویژه‌برنامه‌های ۲۵ آبان ماه (روز اصفهان)، از همکاری سازمان های مختلف برای اجرای برنامه های متنوع به مناسبت 25 ابانماه در اصفهان خبر داد.

وی در ادامه افزود: این روز به عنوان روز اصفهان معرفی شده است و تلاش می کنیم با همدلی برنامه های خوبی به اجرا در بیاید. ان چه امروز به دست ما رسیده محصول تلاش انسان های پرافتخار این سرزمین است، ما تلاش می کنیم این رشادت را حفظ و به نسل های بعد منتقل کنیم و همه در جهت اعتلای ایران واصفهان همدل شده ایم تا اصفهان جایگاه واقعی خودش را پیدا کند.

وی از برگزاری برگترین ویژه برنامه ترکیبی دفاع مقدس با عنوان ( تا پای جان)در اصفهان خبر داد وافزود: این برنامه با همکاری ارتش 44 توپخانه در اصفهان برگزار می شود. این برنامه از لحاظ موضوعی به زندگی سردار صیاد شیرازی می پردازد و از جلو های بصری، نور وصدا وتصویر وحرکات نمایشی وجود دارد. 500هنرمندان در این نمایش ایفای نقش می کنند و هرشب میزبان 5 هزار نفر خواهیم بود.

وی در ادامه افزود: برای بازدید از این نمایش از همه مردم شهر و شهرستان ها و حتی استان های  دیگر دعوت به عمل آمده و و با این نمایش گوشه ای از حماسه 25 آبانماه را به تصویر می کشد.  

او در ادامه افزود: این نمایش در مجموعه گل نرگس و به مدت 2 ساعت  و در هفت شب اجرا می شود. ارزش بلیت این نمایش 150 هزارتومان است اما به دلیل حمایت مالی بلیت به صورت رایگان توزیع می شود. مخاطب ویژه ما دانش اموزان و دانشجوها بودند ولی همه سنین می توانند از این برنامه استفاده می کنند.

شاهمرادی همچنین زیباسازی شهری، طراحی نشان ۲۵ آبان، ارسال مجموعه عکس‌های ۲۵ آبان در قالب کارت‌پستال برای شهرداران کشور، اجرای گالری شهری با شعار "در کجای دنیا شهری مانند اصفهان سراغ دارید؟"، نصب پرچم‌های ریسه‌ای و ۵ پرچم بزرگ با طراحی ویژه ۲۵ آبان در شهر از دیگر برنامه‌های این ایام است.

معاونت فرهنگی همچنین نسبت به فضاسازی ویژه قطعه شهدای عملیات محرم در گلستان شهدا، دیدار با خانواده شهدای آتش‌نشان، فضاسازی اتوبوس‌های شهری، تئاتر خیابانی در پایانه‌ها، اجرای برنامه "مردم‌نگار" از شبکه دو سیما،  همایش دوچرخه‌سواری با حضور ۳۷۰ دوچرخه‌سوار از میدان امام تا گلستان شهدا، مسابقه کتاب‌واره اصفهان و یادواره ۲۸۰ بانوی شهید اصفهان اقدام کرده است.

وی در پاسخ به این سوال که یکم آذر مدت‌ها پیش به‌عنوان روز اصفهان شناخته شده است و اکنون چرا ۲۵ آبان به‌عنوان روز اصفهان ثبت شده است، گفت: در تعیین روز اصفهان  ما تابع مراجع بالادستی و موظف به طراحی و اجرای برنامه‌ها در این مناسبت‌ها هستیم. همچنین هفته فرهنگی اصفهان با محوریت معرفی ظرفیت‌های شهر همچنان برگزار خواهد شد، اما به ۲۵ آبان نیز به‌صورت ویژه پرداخته می‌شود. بودجه شهرداری برای این برنامه‌ها حدود ۱۶ میلیارد تومان در حوزه های زیباسازی، روابط عمومی و معاونت فرهنگی است.

وی در خصوص اجرای برنامه در میدان نقش جهان گفت: برنامه ای تحت عنوان همایش دوچرخه سواری ویژه این روز از میدان امام خمینی(ره) شروع می‌شود که ۳۷۰ دوچرخه‌سوار با پیراهن‌های خاص و متناسب این روز به سمت گلستان شهدا حرکت می‌کنند و همچنین همه پوسترها و نمادهای این روز با محوریت نماد میدان تولید شده است. برای اجرای یادمان این روز در میدان امام نیز تلاش شده اما به دلیل ثبت این اثر یونسکو محدودیت‌هایی داریم. 

او در ادامه تاکید کرد: ما باید در استفاده از اینیه تاریخی اعتدال داشته باشیم. باید از این ابنیه استفاده کرد و در عین حال مراقبت کرد تا به این آثار آسیبی نرسد. اینکه ما اصلا سراغ ابنیه تاریخی نرویم کار درستی نیست. 

رونمایی از پوستر یادمان تشییع ۳۷۰ شهید عملیات محرم 
در پایان این نشست از پوستر یادمان تشییع ۳۷۰ شهید عملیات محرم رونمایی شد.  این پوستر نمایی از حضور مردم اصفهان در میدان امام خمینی (ره) برای مراسم تشییع شهدای عملیات محرم، در روز ۲۵ آبان سال ۶۱ را به تصویر می‌کشد که گویای ایثار و فداکاری اصفهانی ها و از خودگذشتگی آنان برای حفظ میهن اسلامی است.

 

مطالب پیشنهادی