13:47 1402/03/02

به گزارش مفتاح و به نقل از  اداره اطلاع‌رسانی و روابط عمومی اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان، مهدی نم‌نبات، معاون پرورشی و فرهنگی این اداره کل در جلسه شورای آموزش و پرورش استان اصفهان اظهار داشت: در راستای کاهش آسیب‌های اجتماعی اقدام به اجرای طرحی به نام مرهم کردیم و نقشه‌ای را برای سال تحصیلی ۱۴۰۲-۱۴۰۱ طراحی کردیم تا مواردی نظیر افسرگی، اضطراب، خشم و رفتارهای پرخطر را در دانش‌آموزان کاهش دهیم.

وی با اشاره به اجرای آزمون‌های رصد سلامت روان برای دانش‌آموزان پایه‌های هشتم بیان داشت: این آزمون برای بررسی رفتارهای پرخطر در میان دانش‌آموزان شهرستان‌های استان اصفهان برگزار شد.

نم‌نبات ادامه داد: در طول سال تحصیلی گذشته بیش از چهارهزار تماس با خط نماد انجام شده و به بیش از ۳۴ هزار دانش‌آموز که نیاز به مشاوره و همراهی داشته‌اند خدمات حضوری ارائه شده است.

معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان با تشریح طرح مرهم اذعان داشت: برای اجرای این طرح سه گام در نظر گرفته شده است که در گام اول به آموزش همکاران فرهنگی، در گام دوم به آموزش والدین و در نهایت به آموزش دانش‌آموزان خواهیم پرداخت.

وی از آموزش دیدن ۷۳ درصد از فرهنگیان استان در قالب طرح مرهم خبرداد و اضافه کرد: این آموزش‌ها در شورای مدرسه و با حضور مسئولان و مشاوران آموزش و پرورش ارائه می‌شود تا علایم بروز آسیب‌های اجتماعی به کادر مدرسه آموزش داده شود.

نم‌نبات با بیان این‌که برای آموزش والدین دانش‌آموزان در نواحی و مناطق استان اصفهان اقدام شده است تصریح کرد: برای ورود به این مرحله، که دومین مرحله از طرح است، نیازمند نیروی متخصص و حمایت ارگان‌هایی نظیر بهزیستی، بهداشت و نیروی انتظامی هستیم.

معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان خاطرنشان کرد: آموزش دانش‌آموزان گام بعدی این طرح است که نیازمند همراهی دستگاه‌های مرتبط است تا با قدام به موقع فرآیند آموزش دانش‌آموزان کامل شود.

 

مطالب پیشنهادی