22:36 1401/03/24

دبیر کارگروه فراقوه ای مبارزه با زمین خواری ستاد هماهنگی مبارزه با مفاسد اقتصادی ریاست جمهوری: آغاز اجرای احکام معوقه علیه تخلفات اراضی کشاورزی از تهران

دکتر شجاعی معاون وزیر جهاد کشاورزی و رئیس سازمان امور اراضی کشور: احکامی که بیش از یک دهه معطل مانده در خصوص تخریب ویلاهای لوکسی که غیر مجاز ساخته شده‌اند در راستای تحقق مطالبات مردم اجرایی خواهد شد.

به گزارش مفتاح نیوز به نقل از خبرگزاری صدا و سیما ؛دکتر شجاعی دبیر کارگروه فراقوه ای مبارزه با زمین خواری ستاد هماهنگی مبارزه با مفاسد اقتصادی ریاست جمهوری با اشاره به هماهنگی های صورت گرفته با دادستانی، استانداری و دیگر نهادهای مربوطه برای انجام اقدامات لازم قانونی به منظور اجرای احکام معوقه در استان تهران، گفت: در نخستین مرحله از اجرای احکام رسوبی، ویلاهای مجلل و بناهای لوکس که برخلاف قانون در شهرستان های استان تهران ساخته شده، تخریب خواهد شد.

به گفته دکتر شجاعی معاون وزیر جهاد کشاورزی و رئیس سازمان امور اراضی کشور، از سال ۱۳۸۵ تا ۱۴۰۰ بیش از ۱۳ هزار حکم قطعی علیه متخلفان و متصرفان به اراضی کشاورزی در سراسر کشور، در مراجع قضایی صادر شده که تا کنون اجرایی نشده است. از این تعداد تخلف حدود ۴۸۰ فقره شامل احداث ویلاهای لوکس، بناهای ساختمانی، سوله، انباری و کانکس، مربوط به شهرستان های استان تهران است.

دبیر کارگروه فراقوه ای مبارزه با زمین خواری ستاد هماهنگی مبارزه با مفاسد اقتصادی ریاست جمهوری با تاکید بر اهمیت اجرای این احکام و نقش عبرت آموز آن در پیشگیری از تغییر کاربری غیر مجاز اراضی کشاورزی، گفت: تخریب اراضی کشاورزی، بزرگترین تهدید علیه امنیت غذایی کشور است که همواره مورد تاکید مقام معظم رهبری، رئیس جمهور و اسناد فرادستی و سیاست های ابلاغی نظام است.

  • منبع خبر : خبرگزاری صدا و سیما

مطالب پیشنهادی