15:12 1399/08/26

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد نجف‌آباد، بهره برداری از سامانه مراقبت از راه دور بیماران کرونایی

 
 
 
به گزارش مفتاح وبه نقل از  خبرگزاری صداوسیما، مرکز اصفهان؛ رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد نجف‌آباد، هدف از راه اندازی این سامانه هوشمند را مدیریت و پیگیری وضعیت بیماران ترخیص شده در مرحله قرنطینه خانگی دانست وگفت: این سامانه هوشمند با همکاری و مشارکت مرکز تحقیقات توسعه علوم پرستاری و مامایی و مرکز تحقیقات مه‌داده واحد نجف‌آباد اپلیکیشن مراقبت از راه دور طراحی و آماده بهره‌برداری شد.

امیررضا نقش درباره ضرورت نیاز به استفاده از این نرم‌افزار افزود: بخشی از بیماران موج سوم کرونا که درمان‌های مورد نیاز را از مراکز درمانی دریافت کرده‌اند و دوران نقاهت را در منزل سپری می‌کنند در برخی مواقع همچنان ناقل بیماری هستند.

رئیس مرکز تحقیقات مه‌داده دانشگاه آزاد اسلامی واحد نجف‌آباد هم گفت: در این اپلیکیشن سه بخش وب‌سایت مدیریت مراقبت راه دور از بیماران (پنل مدیریت بیماران و مشاوران)، ارائه خدمات مراقبت از راه دور (مربوط به مشاوران) و استفاده از خدمات مراقبت از راه دور (مربوط به بیمار) طراحی شده و بخش آموزش نیز برای اطلاع افراد از نحوه کار با آن پیش‌بینی شده است.

اکبر نبی‌الهی افزود: در نخستین مرحله برای راه‌اندازی سامانه مراقبت از راه دور پیگیری بیماران مبتلا به کرونا اطلاعات بیماران ترخیص شده در سامانه تحت‌وب وارد و با نصب اپلیکیشن مراقبت بر روی تلفن همراه بیماران افراد به سامانه متصل، اپلیکیشن مشاور بر روی تلفن همراه مشاوران نصب و به سامانه متصل می‌شود.

وی تاکید کرد: در سامانه مراقبت از راه دور پیگیری بیماران مبتلا به کرونا مشاوران (پزشک و پرستار) به بررسی بیمار و ارائه مشاوره می‌پردازند و با اختصاص بیمار به مشاور از ادمین سامانه، مشاور به طور روزانه از طریق اپلیکیشن با بیمار ارتباط تلفنی یا پیامکی برقرار کرده و مشاوره‌های روزانه بیمار را به صورت منظم و متوالی ارائه می‌کند.

اکبر نبی‌الهی گفت: با امضای تفاهم‌نامه همکاری بین دانشگاه آزاد اسلامی واحد نجف‌آباد و تأمین اجتماعی اصفهان این سامانه با استقرار در یکی از بیمارستان‌های منتخب تامین اجتماعی این استان به بهره‌برداری خواهد رسید.

مطالب پیشنهادی