12:04 1399/08/14

 

به گزارش مفتاح وبه نقل از  خبرنگار حوزه دولت خبرگزاری تسنیم، حجت‌الاسلام روحانی رئیس‌جمهور، صبح امروز در جریان نشست هفتگی هیئت دولت، طی سخنانی اظهار داشت: خداوند اساس جاذبه پیامبر اسلام(ص) را اخلاق نیکوی او می‌داند.

 

آنهایی که نسبت به پیامبر اسلام جملات ناصحیح به‌کار می‌برند با سیره و اخلاق رسول گرامی اسلام آشنا نیستند، ما امروز حوادث عجیبی را می‌بینیم حمله به یک دانشگاه، حمله به یک مدرسه و حمله به یک معبد با ادعای اینکه می‌خواهند حامی اسلام باشند در حالی که نمی‌توان با خشونت حامی پیامبر اسلام بود. آنهایی که به پیامبر اسلام  اهانت کردند کار غلطی را انجام دادند.

روحانی در بخش دیگری از اظهاراتش گفت‌: ‌مردم مطمئن باشند که کالاهای اساسی، دارو و کالا‌های ضروری تأمین خواهد شد. واردات ما نسبت به قبل 37 درصد افزایش پیدا کرده است که نشان می‌دهد روند در ما‌ه‌های اخیر در واردات و هم در صادرات که 14 درصد افزایش داشته، رو به رشد است.

تصمیمات مهمی برای 9 ماه پایانی دولت دوازدهم گرفته شده است. این دولت 9 ماه دیگر بار مسئولیت را بر دوش دارد و بر مبنای این 9 ماه برنامه‌‌ریزی صورت گرفته است. البته برخی برنامه‌ریزی‌ها بلندمدت‌تر است. هماهنگی بین وزارتخانه‌های اقتصاد، صمت، کشاورزی برای شیوه استفاده از ارز و این‌که در واردات از چه ارزهایی می‌توان استفاده کرد و تأمین کالاهای اساسی صورت گرفته است، این تصمیمات از دیروز آغاز شده است و باید دنبال شود.

رئیس جمهور تأکید کرد: تصمیمات اقتصادی ما از چند هفته پیش بدون توجه به این‌که در آمریکا چه‌کسی انتخاب می‌شود اتخاذ شده است. مبنای ما  تولید داخلی و صادرات از جمله نفتی و غیرنفتی و نحوه تعامل وزارتخانه‌ها با هم بوده است.

وی خاطرنشان کرد:‌ برای ما مهم نیست که چه‌کسی در آمریکا انتخاب می‌شود. برای ما هیچ فرد و حزبی مهم نیست بلکه شیوه‌ای که در دولت بعدی آمریکا اتخاذ می‌شود، اهمیت دارد. برای ما مهم است که آمریکا به قانون و تمامی تعهدات بین‌المللی و چندجانبه بازگردد.

روحانی گفت: ما می‌خواهیم به‌جای تحریم، احترام باشد حالا هرکس می‌خواهد بیاید. اگر جای تحریم احترام گذاشت، شرایط ما نیز فرق می‌کند. اگر تکریم جای تحریم آمد، شرایط فرق می‌کند اگر به‌جای قانون‌شکنی، اجرای قانون و اجرای تعهدات بود، آن وقت رفتار ما نیز فرق می‌کند، برای ما شیوه و اصول مهم است.

وی همچنین تأکید کرد:‌ به‌فرض اینکه رفتار و شیوه آمریکا تغییری نکرد، ما تصمیمات مقتضی را اتخاذ می‌کنیم. اگر به این عبرت نرسند تصمیمات بر مبنای این بود که اگر شرایط سخت بود، کشور چگونه به‌پیش برود.

مطالب پیشنهادی