10:26 1399/06/20
 

 

به گزارش مفتاح وبه نقل از  خبرگزاری تسنیم، مهدی فضائلی تحلیلگر مسائل سیاسی در خصوص سخنان اخیر حجت‌الاسلام پناهیان در بحث "عدالت و مواسات" و مواضعی که طی روزهای اخیر علیه وی بیان و منتشر شد، گفت: مباحثی که حجت‌الاسلام والمسلمین پناهیان در مورد عدالت و مواسات مطرح کردند، موضوعاتی است که افراد صاحب‌نظر باید درباره آن سخن بگویند و اگر نقدی بر آن مباحث وارد است، باید آنان بیان کنند. به هر حال ایشان دیدگاهی دارد و بر اساس آن، نظری را مطرح کرده است و  دیدگاه‌های دیگر می‌توانند نظر ایشان را نقد و بررسی کنند.

بیشتر بخوانید

وی ادامه داد: اما در این بین جریانی با ادعای عدالتخواهی رفتارها و حرکاتی را انجام می‌دهد که نسبت دقیقی با مقوله عدالت‌خواهی ندارد. عدالت‌خواهی معروفی است که باید به شیوه معروف انجام بشود. مبارزه با فساد و یک منکر هم باید به شکل معروف انجام بشود. کسی نمی‌تواند با یک رفتار مفسده‌آمیز، نامناسب، غیراخلاقی و توام با ظلم به حقوق دیگران منادی عدالت‌خواهی باشد.  

وی افزود: متاسفانه این رفتار در برخی از افراد که خود را زیر پرچم بسیار باارزش و مقدس عدالت و عدالت‌خواهی قرار داد‌ه‌اند، مشاهده می‌شود. قطعاً تخریب هیچ انسانی، به خصوص انسانی که حرکت‌های ارزشمند در حوزه تبلیغ و ترویج دین و انسانیت و ارزش‌های انقلاب اسلامی داشته و بسیاری را همراه کرده و تحت تاثیر قرار داده، منطبق با ارزش‌های عدالت‌خواهی نمی‌تواند باشد و بیشتر به یک تسویه حساب شبیه است.

فضائلی تصریح کرد: به طور واضح مشخص نیست پشت صحنه این رفتارها چه کسی و چه چیزی است. اما مشکوک به نظر می‌رسد، افرادی که سابقه خوبی ندارند، اسناد و مدارکی که البته اسناد خاصی هم نبوده و حجت‌الاسلام پناهیان در مورد آن توضیحاتی دادند، در مورد یک شخص منتشر و فضاسازی و جریان‌سازی کنند. این‌ها چیزهایی است که محل سوال و شک و تردید است.

 

مطالب پیشنهادی