10:12 1399/04/29

به گزارش مفتاح وبه نقل از  خبرگزاری صدا و سیما، مرکز اصفهان؛  مدیرکل انتقال خون استان با بیان اینکه روزانه ۶ واحد پلاسما کوویدی در مرکز انتقال خون اهدا می‌شود که تمام آن مصرف می‌شود گفت: با افزایش آمار ابتلا به کرونا، نیاز روزانه مراکز درمانی استان بسیار بیشتر از تعداد دریافتی پلاسما در مرکز انتقال خون است.


مجید زینلی با اشاره به اینکه اهداکنندگان پلاسما کوویدی کم و افرادی که می‌توانند پلاسما کوویدی اهدا کنند نیز محدود است گفت: در مرکز انتقال خون خواجوی اصفهان پلاسمای درمانی از بیماران بهبود یافته کمتر از ۶۰ سال که بیماری زمینه‌ای نداشته باشند، دریافت می‌شود.

وی با بیان اینکه مراجعه افراد برای اهدا پلاسما بسیار کند است گفت: بیماران بهبود یافته کرونا پس از ۲۸ روز بعد از بهبودی کامل می‌توانند ماهی یک بار برای اهدای پلاسما به مرکز انتقال خون اصفهان مراجعه کنند.

زینلی اشاره به اینکه محدودیت‌های رفت‌وآمد به علت شیوع کرونا موجب کاهش اهداکنندگان خون شده افزود: در حال حاضر ذخایر خونی و فرآورده‌های خونی استان در حد نرمال و طبیعی است، اما نیاز به خون و فرآورده‌های خونی همیشگی است و به تمام گروه‌های خونی نیاز داریم .

مطالب پیشنهادی