10:13 1399/04/01

 

به گزارش مفتاح، علی اصفهانی در نشستی با خبرنگاران که به مناسبت هفته قوه قضائیه  برگزار شد، اظهار کرد: دادسرای مرکز استان با معاونت های امور اقتصادی و قاچاق کالا و ارز، فضای مجازی، پیشگیری از وقوع جرم، امور ضابطین و زندانیان، سیاسی و امنیتی، نظارت و اداری فعالیت ها را در بین معاونان تقسیم کرده تا علاوه بر کار قضایی، مسئولیت این امور را به عهده داشته باشند.

وی با اشاره به اینکه ۱۵ سال پیاپی شعار سال رهبر معظم انقلاب اقتصادی بوده است، گفت: بر این اساس عمده کار ما در جهت حمایت از شعار سال است و از سه اولویت امسال رئیس قوه قضائیه نیز یکی مستقیم و یکی غیر مستقیم در جهت شعار سال مقام معظم رهبری است.

دادستان اصفهان با تاکید براینکه حمایت از تولید و مبارزه بی امان با فساد دو روی سکه هستند، تصریح کرد: تمام هم و غم دستگاه قضایی مبارزه بی امان با فساد است که از لازمه های آن اصلاح بسترهای فسادزا است. اگر با مفاسد و مفسدان برخورد نشود عدالت قضایی محقق نمی شود، بنابراین دستگاه قضایی و به ویژه دادستانی با جدیت در این زمینه ورود کرده است.

اصفهانی در ادامه با بیان اینکه در راستای پیشگیری از جرم ۲۵۰ گزارش پیشگیری از جرم را بررسی کرده و ۳۸ موضوع برای صیانت از حقوق عامه درحال پیگیری داریم از جمله کوره های آجر و ریزگردها، افزود: در برخورد با احتکار برای اولین بار دادستانی ورود کرد و ۳۰۰ دستگاه خودرو صفر کیلومتر را که در انبارها و پارکینگ ها بود توقیف کرد و برای رسیدگی به تعزیرات ارجاع دادیم.

وی با بیان اینکه در حوزه مبارزه با جرایم مالی ۹ پرونده اختلاس درحال رسیدگی داریم که ۲۷۰ میلیارد ریال جمع مبالغ این پرونده ها است، ادامه داد: ۷ فقره تسهیلات بانکی غیرمجاز جمعا به مبلغ هزار ۹۲۹ میلیارد ریال، ۲۰ فقره اخلال در نظام اقتصادی کشور جمعا به مبلغ هزار میلیارد تومان و ۴ فقره فرار مالیاتی به مبلغ ۵ هزار میلیارد ریال در حال رسیدگی است. همچنین در زمینه مبارزه با قاچاق کالا هم بیش از ۱۵۹۷ میلیارد ریال جمع مبالغی است که درحال رسیدگی است.

دادستان عمومی و انقلاب اصفهان درخصوص پرونده های مهم مطرح در دادسرای استان اظهار کرد: شبکه سازماندهی شده صدور و جعل کارت های سوخت و قاچاق سازماندهی و شبکه ای سوخت پرونده های مهم در حال رسیدگی و آماده شدن برای ارسال به دادگاه است.

اصفهانی با بیان اینکه در راستای کاهش جمعیت کیفری و حمایت از خانواده زندانیان از نهادهای ارفاقی در دادسرا استفاده شده، افزود: ۲۸۰ قرار منع تعقیب، ۳۵۰ مورد آزادی مشروط و ۳۰ مورد پابند الکترونیک و مرخصی ها هم برای برخی جرایم پیش بینی شده است.

وی همچنین اظهار کرد: پرستاران استان مطالباتی به دادستانی اعلام کردند و ما به رئیس دانشگاه ارجاع و درخواست کردیم رسیدگی کنند. دانشگاه نیز جوابیه ای از طریق رسانه ها به دادستانی اعلام کرد ولی بعد از نامه بنده، هنوز جوابیه ای صادر نشده است، با این حال دادستانی تا جایی که بتواند برای احقاق حقوق پرستاران پیگیر موضوع است.

دادستان اصفهان در ارتباط با پرونده پتروشیمی اصفهان نیز گفت: عمده این پرونده در تهران مطرح بوده و حکم نهایی آنجا صادر شده، اما نیابت هایی به دادسرای اصفهان داده شد و اقدامات لازم انجام شده است. در مجموع جلسات زیادی برای حمایت از این صنعت مهم تشکیل شده تا چرخه تولید متوقف نشود.

اصفهانی با اشاره به حضور همه اعضای شورای تامین استان در ستاد مبارزه با کرونا، تصریح کرد: مصوبات ستاد لازم الاجراست و دادستانی از مصوبات قانونی حمایت می کند، همچنین هرجایی نیاز باید دادستانی با قاطعیت ورود و برخورد می کند.

 

مطالب پیشنهادی