بدنبال صدور قرار منع تعقيب در خصوص شکایت برخی از شکات پرونده دادگاه شفافیت: آیا دلیل رد شکایت عدم همکاری پلیس بود؟

 

به گزارش خبرنگار سرویس حقوقی مفتاح در پی شکایت ۱۷نفر از اشخاص حقیقی و حقوقی شهرداری اصفهان از خبرنگار اصفهانی به دلیل فعالیت در فضای مجازی و افشاسازی عملکرد شهرداری ، رسیدگی به این اتهامات صبح دیروز در شعبه اول دادگاه کیفری یک استان رسیدگی شد.متن کامل گزارش جلسه رسیدگی به دادگاه شفافیت را اینجا بخوانید.

در حاشیه این هیاهو حمید اشرفی شهردار منطقه ۱۱ اصفهان نیز شکایتی از مسیب سلطانی مطرح که با قرار منع تعقیب روبرو شد .
وی صبح دیروز با حضور در دادگستری اصفهان قصد ادامه رسیدگی را داشت اما از حضور وی در جلسه ممانعت و به وی اعلام شد که دادگاه  در وقت فوق العاده به این قرار رسیدگی خواهد کرد و در صورت نقض قرار ، رسیدگی مجدد در دستور کار قرار میگیرد.
این در حالی است که بیشتر جرایم مورد شکایت آقای شهردار از انواع جرایم خصوصی است که با گذشت وی قرار موقوفی تعقیب صادر و پرونده بسته میشود.
اما حمید اشرفی در گفتگو با خبرنگار مفتاح اظهار داشت: این شکایت با موضوع توهین ، افترا ،تشویش اذهان عمومی و نشر اکاذیب مطرح شد اما متاسفانه پلیس فتا یک سری از همکاریهای لازم را انجام نداده بود که منجر به قرار منع تعقیب شد .
اشرفی بیان کرد: شفاف سازی خوب هست و ما موافق آنیم و اگر کسی تقاضا کند من فیش حقوقی خود را منتشر میکنم.
وی معترض به گفته های مسیب سلطانی بود و تصریح کرد در این کانال گفته شده که اشرفی یک کتابدار است و از اعداد و ارقام ۶۵ میلیارد بدهی منطقه ۱۱اطلاع خاصی ندارد.
وی بیان کرد درب های سرویس بهداشتی پارک منطقه ۱۱سرقت شد که روابط عمومی ما پاسخ داد شهرداری موظف به جایگزین کردن آن است. اما در این کانال از جانب اینجانب گفته شده که بنده گفته ام مردم رهنان دزد و معتاد هستند و این تشویش اذهان عمومی و تخریب مدیریت است.


اشرفی ادامه داد: یکی از شعارهای این دوره شفاف سازی هست اما چرا قبل از این شخص، هیچ کس تمایل به شفاف سازی نداشت؟
وی بیان داشت من شکایت خود را پیگیری خواهم کرد و حق مردم رهنان است که بدانند من برای مردم کار انجام داده ام.
وی با اعتراض نسبت به کانال شفافیت مسیب سلطانی بیان داشت: چرا مستند در مورد ما قضاوت نمیشود؟!
شهردار منطقه ۱۱ تصریح کرد: من تاحالا درب دفترم را نبسته ام و حاضرم مصاحبه و شفاف سازی کنم مگر آنکه جلسه داشته باشم.
وی گفت:من در نشست خبری و مصاحبه ام با حضور ۷۰خبرنگار اعلام کردم ۶۵میلیارد بدهی منطقه ۱۱ است.
حمید اشرفی با تاکید بر آنکه من یک فرهنگی هستم که با بیست سال سابقه در شهرداری مدیر فرهنگی بودم اظهار داشت: هیچ گاه خدشه ای در صداقت من وارد نمیشود.
وی گفت حقوق دریافتی من۶_۷ میلیون تومان است که بنظر حقوق زیادی نمیرسد.
همچنین من در جلسه شورای مدیران خطاب به آقایان دکتر نوروزی و تهرانی عنوان کردم: بیایید ۱ماه_۲ماه حقوق  مدیران شهرداری را به تعویق بیندازید .

در پاسخ به سوال خبرنگار مفتاح که از علت این امر پرسید و اینکه آیا این تقاضا جنبه نمایشی داشت یا به دلیل پرداختن حقوق کارگران است گفت: برای جنبه نمایشی نگفتم اما بخاطر آن است که اگر وام دارم و قسط وامم عقب بیفتد درد کارگرم را بفهمم اما  ۱بار فقط ۲۰روز حقوق ما به تاخیر افتاد.

وی گفت :  ۱۰ تا۱۲ سال دیگر میتوانم مشغول به کار و خدمت باشم و بازنشسته نیستم اما درصورتی که ناملایمتی ها نباشد و اگر این رفتار ادامه داشته باشد شاید خروج کنم اما مهم برای من خدمت است.
اشرفی بیان کرد: من هیچ وقت پشت میز مدیریت خود نمینشینم چون اعتقادی به میز مدیریت ندارم.
حمید اشرفی اظهار داشت: دقیق نمیدانم موضوع شکایتم چیست اما فقط به خاطر تشویش اذهان عمومی اقدام به شکایت کردم و منفعت شخصی من در این شکایت مطرح نیست.
من به خاطر خدمت به مردم این کار را میکنم.
شهردار منطقه ۱۱ ادامه داد: مدیر یک منطقه زمانی میتواند موفق باشد که همراه مردم باشد؛مردم قرار است مشارکت جو باشند نه مشارکت پذیر.
وی در پایان اذعان داشت من معتقدم نباید به عنوان خبرنگار برای این فرد دادگاه تشکیل میشد چون تلگرام فیلتر است و غیرقانونی است اما اگر خودم در تلگرام هستم فعالیت خاصی نمیکنم و جوابیه به کسی نمیدهم و فقط رابطه دوستانه دارم.

مطالب پیشنهادی