19:06 1399/10/22

به گزارش سرویس سیاسی مفتاح نیوز به نقل از پایگاه خبری اقتصاد جوان؛ آیت الله شیخ عیسی قاسم در بیانیه ای اعلام کرد: بر همه مذاهب امت واجب است که در برابر داعش این وبای ویرانگر بایستند. داعش به عنوان مظهر و نمودی بد، جعلی و تحریفی از اسلام باقی مانده و خواهد ماند و اسلام را از چشم همه کسانی که از راستی و پاکی اسلام، برائت آن از وحشیگری، احترام آن به انسانیت، حرمت و قداست خون و حیات انسان در نزد آن و استدلال بهینه اسلام در برابر هر کافر یا مسلمانی ناآگاهند خواهد انداخت.

رهبر شیعیان بحرین بیان کرد: داعش همچنان به ریختن خون بی گناهان، وحشیگری در کشتار، جهل به اسلام، بیگانگی با اخلاق امت، نقض بسیاری از اصول اسلام، بدعت آفرینی در دین، قتل کسانی که مسلمانند و شهادتین گفته و اقامه نماز نموده ، روزه میگیرند و حج بجاآورده و با پاکی و تزکیه به یگانگی خداوند در اندیشه و عمل ایمان دارند ادامه داده و مسلمانان را مانند گوسفندان ذبح می نماید.

وی اعلام کرد: داعش همچنان عاشق خون ریزی و ویرانگری صفوف وحدت مسلمانان مانده و خواهد ماند و آرزویش تفرقه پراکنی و وایجاد شکاف و تفرقه در میان امت است. بر همه امت، چه اهل سنت و چه شیعیان و همه فرقه های آن واجب است که در برابر این وبای ویرانگر بایستند و هسته اصلی تربیت نسل های آینده را بر هشدار نسبت به حیله گری، وحشیگری و جهل داعشی و خطر بزرگی که داعش نمود آن است بنا نهند.

شیخ عیسی قاسم تاکید کرد: قتل عام هولناک اخیر و ذبح یازده معدنچی مسلمان بی گناه در پاکستان در تمامی موارد ذکر شده نظر همگان را به خود جلب کرده، ذبح بی گناهانی که با کسی سر جنگ نداشته اند، اهل معرکه و ستیزه های عقیدتی و فکری نبوده و در درگیری ها فرقه ای هم دخالتی نداشته اند. داعشی ها واقعا مصداق مخالفت و نقض آیه کریمه فوق الذکر هستند، بدون هیچ گونه ملاحظه و نگرانی دست به خون مسلمانان برده و در آن غرق هستند.خداوندا امت اسلامی را وحدت ببخش و از آن کید تمامی دشمنان را دور بدار از کفار گرفته تا منافقین، جاهلان و مزدورانی که برای جنگ با این امت گمارده شده اند.

مطالب پیشنهادی