10:50 1399/05/12

 

به گزارش مفتاح و به نقل از  اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل استانداری اصفهان،دکترعباس رضایی روز شنبه در حاشیه حضورویدئو کنفرانسی در جلسه ستاد ملی مدیریت بیماری کرونابا اشاره به فعالیت‌های مدارس در سال تحصیلی جاری اظهارداشت: برنامه‌ریزی بسیار خوبی برای آغاز سال تحصیلی در سطح ملی و استانی صورت گرفته و مجموعه مدیریت استان وآموزش و پرورش برای وضعیت و طرح های مختلف این مهمآمادگی لازم دارند.

 

استانداراصفهان به برگزاری جلسه شورای آموزش و پرورش در هفته گذشته اشاره کرد و افزود:مردم اخبار دقیق و شفاف مربوط به فعالیت مدارس را از رسانه ملی و رسانه‌های استان دنبال کنند.

وی با بیان اینکه سال تحصیلی از ۱۵ شهریور آغاز می‌شود، تصریح کرد: با توجه به اینکه دستورالعمل‌های بازگشایی مستلزم بررسی وضعیت دقیق ابتلای استان به بیماری است، به طور قطعدر زمان مقتضی اطلاع رسانی‌ شفاف انجام خواهد شد ولازم است شهروندان و هم‌استانی‌ها از توجه به شایعات پرهیز کنند.

استاندار اصفهان اظهارکرد: آزمون کنکور دکترای غیر پزشکی روزهای پنجشنبه و جمعه در استان به خوبی برگزار شد و خوشبختانه مشکل خاصی وجود نداشت.

وی ادامه داد: این مساله نشان می‌دهد می‌توان برنامه‌های روزمره زندگی را دنبال کرد و با رعایت تمهیدات کرونایی و حفظ پروتکل‌ها امور اجتماعی، اقتصادی و سایر امور را دنبال کنیم.

رضایی با اشاره به سخنان رهبر معظم انقلاب در روز گذشته، تصریح کرد: ملاک و معیار برنامه‌ریزی برای عزاداری ایام محرم سخنان حکیمانه ایشان و تصمیمات ستاد ملی مدیریت بیماری کروناست.

وی خاطرنشان کرد: البته هیات‌های مذهبی امسال مسوولیت بیشتری دارند زیرا حفظ جان افراد در کنار تعظیم شعائر حسینی رسالت بزرگ ماست و لذا در کنار سیاه پوش شدن شهر و استان و زنده نگاه داشتن اهداف قیام عاشورا موظف هستیم از سلامت مردم نیز به عنوان یک واجب شرعی، عقلی و عرفی مراقبت کنیم.

وی به ضرورت رعایت تمهیدات زندگی با کرونا اشاره کرد و گفت: اگر فردی در ادارات و نهادهای استان یا اصناف نسبت به رعایت این مسائل کوتاهی کند، مشمول برخورد قانونی خواهد شد، تخلف کارمندان از موازین بهداشتی در پرونده تخلفات آنها درج، اماکن متخلق پلمب وبرخوردها اطلاع رسانی می‌شود.

استانداراصفهان با بیان اینکه حفظ سلامت جامعه خط قرمز ماست، اظهارکرد: مردم رعایت نشدن موازین بهداشتی را به شماره ۱۹۰ گزارش کنند.

وی تاکید کرد: با توجه به شرایط استان در زمان حاضر برگزاری تجمعات و از جمله جشن‌ها، مراسم‌ترحیم و امثال آن ممنوع است و بر همین اساس در هفته گذشته نماز جمعه و نماز عید قربان تعطیل شد.

رضایی با اشاره به اختیارات استان در ایجاد ممنوعیت‌های موقت تصریح کرد: اگر دانشگاه‌های علوم پزشکی اصفهان و کاشان اعلام کنند فعالیت اماکن یا اصنافی منجر به گسترش و شیوع کرونا می‌شود،این اماکن تعطیل خواهند شد.

وی با تجلیل از خدمات کادر پزشکی استان، گفت: بنا بر مصوبه ستاد ملی مدیریت بیماری کرونا، کادر درمانی قراردادی یا شرکتی خط مقدم جبهه مقابله با بیماری کرونا از امتیازات ویژه استخدامی بهره‌مندخواهند شد.

وی ادامه داد: تعدادی از کادر پزشکی استان در راه دفاع از سلامت جان خود را فدا کردند که از جمله ۲ نفر از این پرسنل خدوم در هفته گذشته به فیض شهادت نائل شدند و جا دارد مردم هم با رعایت پروتکل‌های بهداشتی یاری‌گر کادر درمانی و در واقع حافظ سلامت خود و جامعه باشند.

مطالب پیشنهادی