12:48 1398/11/14

به گزارش مفتاح، مدیر کل صداوسیمای مرکز اصفهان در نشست خبری با اصحاب رسانه ارتقا برنامه‌های مرکز اصفهان را به لحاظ کمی وکیفی از موفقیت‌های یک سال اخیر سازمان صدا وسیما عنوان کرد وافزود: تولید برنامه‌هایی مثل چهاربغ، هشت بهشت، جوان وخانواده با تلاش دوستان در مرکز اتفاق افتاد و ما تلاش کردیم از ظرفیت اصفهان استفاده کنیم.

بهرام عبدالحسینی با تاکید بر اینکه ما در نعمت زندگی می کنیم وباید از نعمت استفاده کنیم گفت: باید حرکت وتلاش وکنیم و ما برنامه محوری و شبکه محوری را در دستور کار قرار دادیم. تلاش کردیم کیفیت وگرافیک شبکه را ارتقا بدهیم و تا الان 85 درصد از برنامه ها عملیاتی شده است.

 

استفاده از مجری تهرانی ممنوع است

 

وی با تاکید بر اینکه استفاده از مجری تهرانی در اصفهان ممنوع است گفت: تلاش کردیم تا این اتفاق بیفتد و بسیاری برای زنده رود به خاطر استفاده از مجری تهرانی انتقاد شد و من تلاش کردم تا این اتفاق بیفتد ودر حال حاظر برنامه زنده رود با مجری اصفهانی روی آنتن می رود.

وی در ادامه در خصوص تغییر قالب برنامه زنده رود وکم شدن مخاطب این برنامه گفت: تهیه کننده وقالب برنامه تغییر کلی کرده است. وباید فرصت داده شود تا مخاطب با برنامه ارتباط برقرار کند.

وی در ادامه افزود: مجریان برنامه چهارباغ هم از مجریان جوانی هستند که تا کنون برنامه زنده نداشتند ولی ما آنها را استفاده کردیم. البته باید به آنها فرصت داد تا رشد کنند.

 

سیمای مرکز اصفهان رتبه دوم کشور

بنا به گفته عبدالحسینی رتبه سیمای اصفهان از رتبه 16 به دوم رسیده است ودر حوزه خبر هم واحد خبر اصفهان، رتبه دوم را کسب کرده است. در سه ماهه پاییز رتبه صدا به رتبه 16 دهم رسیده است.

صدا وسیمای مرکز اصفهان در سال جاری سه تله فیلم را تمام وبه شبکه سراسری تحویل داده است و در حوزه مستند هم، مستند میراث کهن با مشارکت سازمان گردشگری در خصوص معرفی اثار تاریخی وبوم گردی اصفهان در دست تولید دارد.

تلاش برای تهیه مستند ده بانوی کارافرین و هنرمند و گزارش های خبری مستند از دیگر اقدامت بوده است. گزارش خبرمستند از خام فروشی سنگ آهن، از گزارش‌های اثر گذار صدا وسیمای اصفهان معرفی شد.

وی در ادامه به حوزه برنامه ریزی بر روی محتوا اشاره کرد و از تشکیل میزهای تحلیلی مختلف خبر داد. مثل میز شبانه، میز سیاسی که قراراست  با حضور کارشناسان، مسائل مختلف اجتماعی وسیاسی را بررسی کند.

کامل شدن پوشش فرکانس  fm در اصفهان از پروژه های فنی صدا وسیما معرفی شد که مدیر کل پوشش راه های استان وکامل شدن این پوشش را از موفقیت‌های حوزه فنی سازمان معرفی کرد .

 

آنتن فروشی نداریم

وی اما در ادامه از ضعیف بودن زیر ساخت های فنی صداوسیمای اصفهان گفت وافزود: زیر ساخت های مرکز اصفهان شاید از برخی استان های کم برخوردار هم پایین تر باشد و این به خاطر این مساله هست که بودجه استانی ما بسیار پایین است و انها از بودجه مناطق محروم برخوردار هستند . زیر ساخت های ما بسیار ضعیف وفرسوده است. بودجه ما نزدیک به 20 میلیارد تومان است.

وی در ادامه با اشاره به انجام نظر سنجی چهره به چهر با مردم وبه صورت الکترونیک گفت: طبق نظر سنجی پاییز 77 درصد مردم مخاطب سیما و35 درصد مخاطب صدا هستند.

وی دیدن حتی یک مسابقه فوتبال را مخاطب عنوان کرد وگفت: مخاطب به این معنا که چند ساعت بیننده باشد دیده نشده است و حتی دیدن کوتاه برنامه ای هم جز مخاطبان محسوب می شوند.

وی در ادامه تاکید کرد آنتن فروشی نداریم وافزود: برنامه مشارکتی است نه آنتن فروشی. ما باید از راه تبلیغات و برنامه های مشارکتی 5 میلیارد تومان درامد کسب وبه خزانه واریز کنیم. البته برنامه های مشارکت ما هم به حداقل رسیده است و تلاش می کنیم برنامه‌های مشارکتی برنامه های مفیدی برای مردم باشد.

نقد پذیری در اصفهان پایین است

 

وی در ادامه از حرکت به سمت برنامه‌های چالشی در برنامه های  گفت و گو محور گفت وادامه داد: نقد پذیری در اصفهان پایین است و ما برای ساختن برنامه چالشی با مشکل مواجه می شویم . ساختن برنامه برای مشکلات رودخانه زاینده رود هم با مشکلاتی مواجه می شویم، اما تلاش می کنیم از عملکرد مسئولان فاصله بگیریم وبه سمت برنامه های چالشی حرکت کنیم.

علی اصغر آذربایجانی قائم مقام صدا وسیمای مرکز اصفهان نیز با تاکید بر اینکه  رسانه‌های هوشمند در حوزه مخاطب می توانند تعامل خوبی با مخاطب داشته باشند گفت: امروز با این رویکرد در شبکه اصفهان مواجه هستیم . تلاش کردیم یک رسانه جریان سازو اگاهی ساز و یک رسانه مولف باشیم.

وی تغییر نوع نگاه شبکه اصفهان به نخبگان را از رویکردهای ابتدایی مرکز اصفهان بیان کرد وادامه داد: میزهای برنامه‌ای با هنرمندان، تشکل‌های دانشجویی، اصحاب هنر در حال برگزاری است و تلاش کردیم تا پیام بر اساس شناخت درست جامعه تولید کنیم.

 

مطالب پیشنهادی