8:04 1398/11/13

به گزارش مفتاح، عباس رضایی استاندار اصفهان شب گذشته در نشست خبری با اصحاب رسانه، ضمن اشاره به اینکه زمان زمانِ سرمایه گذاری در اصفهان است گفت: امسال بعد از  ۱۲سال رودخانه زاینده رود ساری و جاری بود وکشت  گندم  ۲۷۰هزار تن بود. در حالی که در سال گذشته تنها  ۱۴۸هزار تن برداشت کردیم.

وی در ادامه افزود: در سال 97 با 568 هزار هکتار اراضی کشاورزی و6 میلیون واحد دامی  ۵و ۷دهم میلیون تن محصولات کشاورزی داشتیم. در مجموع حدود 5 درصد از تولیدات کشاورزی کشور و حدود 12 درصداز اشتغال استان به این حوزه اختصاص داشت.

رضایی در ادامه با اشاره به صادرات، میزان صادرات استان اصفهان با توجه به تمامی راهها وظرفیت های صادراتی استان،  ۱۱۷۵قلم به  ۹۱کشور عنوان کرد.

استاندار در ادامه با اشاره به اینکه اصفهان پنجمین استان صادراتی کشور است گفت: صادرات نسبت به ده ماهه سال گذشته  ۴۸درصد از لحاظ وزنی و 11 درصد ارزشی رشد داشته است.  ۹۵درصد از محصولات صادراتی استان محصولات ساخته شده فرآوری شده واحدهای تولیدی است.

وی در حوزه گردشگری به اجرای  ۳۷۵پروژه با بیش از ۱۱میلیارد تومان سرمایه گذاری بخش خصوصی اشاره کرد وگفت: در دهه فجر 60 پروژه با مبلغ 360 میلیارد تومان در دهه فجر افتتاح خواهد شد.

بنا با گفته استاندار300 هزار دانشجو در 165 مرکز علمی دانشگاهی مشغول به تحصیل هستند و  ۲۸۰۰نخبه و استعداد برتر تحت پوشش بنیاد نخبگان هستند. اصفهان رتبه دوم شرکت های دانش بنیان و موسس پارک علمی وفناوری در کشور است.

چالش اصفهان تامین نشدن حق آبه زاینده رود و فرونشت زمین

وی در ادامه به چالش ها وآسیب‌های اصفهان هم اشاره کرد وگفت: تامین نشدن حق آبه تالاب گاو خونی و تالاب ونابودی منابع آب‌های زیر زمینی و فاجعه فرونشست زمین در اصفهان را داریم.  من با مصیبت توانستم  ۲۰میلیون لیتر حق آبه اصفهان را از وزیر نیرو بگیرم ورودخانه دوباره جاری شود.

استاندار اصفهان خطر از بین رفتن میراث ایرانی- اسلامی اصفهان خشک شدن باغ ها و کشاورزی را از اثرات خشک شدن زاینده رود دانست.

وی تاکید کرد: زاینده رود صرفا متعلق به ایران نیست و وقتی خشک می شود همه ناراحت می شوند.

وی با تاکید بر اینکه بحران آب در زاینده رود یک معضل ملی است گفت: آب شرب مردم اصفهان یزد و اردستان، ۶.۸درصد تولید برق و  ۶۸درصد تولید آهن و فولاد کشور به زاینده رود وابسته است.

وی در ادامه دو صورت را برای اصفهان ترسیم کرد وگفت: در کنار همه توانمندیها، سیمای دوم اصفهان توسعه نیافته است. آلاینده های زیست محیطی، مهاجرت کنترل نشده، حاشیه نشینی، پروژه های نیمه تمام نیمه دیگر اصفهان است.

وی در ادامه در خصوص پروژه اجرای سد و تونل کوهرنگ3  گفت: تونل تا آخر بهمن به اتمام می رسد و ان شاالله برای فروردین آب را برای زاینده رود  پمپاژ می کنیم.

وی ادامه داد: اما میزان پیشرفت سد از سال 88 فقط  ۲۱درصد بوده است. این میزان در امسال به  ۴۳درصدرسیده است. کار به جایی رسیده است که  ۶۰۰هزار متر مکعب خاکبرداری شود. که 150 هزار متر مکعب آن هنوز مانده است.

رضایی با اشاره به سامانه دوم آبرسانی اصفهان که ردیف بودجه ندارد گفت:  با پیگیری های صورت گرفته، ماده 23 بودجه تصویب شده و برای آن ردیف بودجه مشخص شده، اما با ظرفیت های استان مشغول به کار هستیم و کار زمین نمانده است.

وی در ادامه تکمیل وراه اندازی پروژه شهید سلیمانی( آزاد راه شرق) پروژه اجرای قطار سریع السیر اصفهان- قم – تهران، آغاز عملیات احداث قطار حومه ای اصفهان، برنامه ریزی ومدیریت بهینه مصرف آب را از دیگر پروژه های شاخص استان معرفی کرد.

افتتاح1826 پروژه به مناسبت دهه فجر در اصفهان

بنا به گفته استاندار ۱۸۲۶طرح به ارزش ۲۳میلیارد تومان در استان اصفهان در دهه فجر به بهره برداری می رسد. شهرستان اصفهان با ۲۷۲پروژه بیشترین پروژه را دارد.

وی در ادامه در خصوص بیماری کرونا و اماده باش کامل اصفهان گفت: کمیته بحران تشکیل شده است و تا کنون هیچ موردی در اصفهان دیده نشده است.

وی در ادامه در پاسخ به سوال خبرنگار مفتاح مبنی بر مطلبی که در فضای مجازی منتشر شده ، که  وزارت بهداشت امکانات تشخیص ویروس کرونا را ندارد گفت،: برای تشخیص کرونا ویروس کیت  psrمی خواهد که در حال حاضر نیازی به تهیه آن نیست. با یک قطره خون هم می شود تشخیص داد.

اگر روزی اتفاقی بیفتد امکان تشخیص وجود دارد، اما حالا برویم دنبال تهیه کیت هزینه اضافی است . راه تشخیص وجود دارد . خیلی راحت می توان تشخیص داد. اما اگر روزی نیاز شد 12 ساعته می توان کیت تشخیصی تهیه کرد.

مطالب پیشنهادی