14:09 1399/06/27

از ابتدای سال جاری تاکنون؛ تخلف محرز شده در اوقاف اصفهان نداشتیم

به گزارش مفتاح و به نقل از  روابط عمومی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان، حمید بخشی در خصوص روند نظارتی بر اجرای طرح‌های اجرا شده توسط اوقاف اصفهان اظهار کرد: در این زمینه نظارت بر طرح "مهر تحصیلی" در دستور کار بود که در قالب آن برای دانش آموزان بی بضاعت از محل اجرای امینانه نیات واقفان بسته‌های کمک تحصیلی فراهم شد.

وی ادامه داد: با اجرای این طرح یک هزار بسته کمک آموزشی از سوی اوقاف آماده شد و برای رساندن به دست جامعه هدف تعدادی از این بسته‌ها برای آموزش و پرورش، تعدادی برای کمیته امداد و تعدادی برای بهزیستی ارسال شد.

مسئول بازرسی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان در خصوص مباحث نظارتی برنامه‌های سال 99 نیز اظهار کرد: این برنامه‌ها به منظور پیشگیری از ابهامات و تخلفاتی که در اجرای امینانه نیات واقفان و یا برنامه‌های عملیاتی سال که انجام می‌شود در دستور کار قرار گرفته و در همه بخش‌ها از ستاد اداره کل و معاونت‌ها گرفته تا 25 اداره شهرستانی و رقبات و ... در حال اجرا است.

اخبار بیشتر

فشل بودن ستاد کرونای استان، اصفهان را به مرز بحران رساند

وی با بیان اینکه خوشبختانه از ابتدای سال جاری تاکنون هیچ مورد تخلف محرز شده در ادارات اوقاف استان اصفهان گزارش نشده است، افزود: مواردی در قالب ابهامات را داشتیم که با بررسی کارشناسانه موضوعات این ابهامات برطرف شد.

بخشی در خصوص بازرسی های برنامه محور سال گذشته نیز اظهار کرد: در سال گذشته چندین مرتبه از ادارات اجرایی استان بازرسی برنامه محور جهت پیشبرد اهداف عالیه سازمان اوقاف در بازه های زمانی مختلف انجام پذیرفت و نواقص موجود در اجرای امور به مسئولین مربوطه جهت رفع موانع اعلام گردید .

وی اضافه کرد: عمده تخلفات و ابهامات مطرح شده در اوقاف و امور خیریه استان اصفهان در زمینه قیمت فروش قبر و یا میزان اجاراتی است که مستاجران به آن تمکین نمی‌کنند و یا اجاره‌های معوقه دارند که در اینخصوص نیز نظارت های مستمر متشکل از تیم های بازرسی جهت رفع ایرادات صورت می پذیرد .

مطالب پیشنهادی