15:33 1399/04/11

به گزارش مفتاح وبه نقل از  اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل استانداری اصفهان،حجت‌الله غلامی روز سه‌شنبه در حاشیه سی و هشتمین جلسه ستاد استانی مدیریت بیماری کرونا، افزود: بر اساس گزارش ارائه شده از سوی دانشگاه‌های علوم پزشکی اصفهان و کاشان، در روزهای اخیر شاهد افزایش شمار بیماران بستری و سرپایی مبتلا به کرونا هستیم.

وی ادامه داد: بررسی‌ها نشان می‌دهد این افزایش ابتلا به واسطه رعایت نکردن موازین و دستورات بهداشتی است زیرا برای بسیاری از مردم و مسوولان این تصور پیش آمده است که دوران عبور از بیماری کرونا را طی می‌کنیم و این تصور اشتباه، به عادی سازی و کاهش حساسیت‌ها مُنتج شده است.

سخنگوی ستاد استانی مدیریت بیماری کرونا افزود: بررسی‌های صورت گرفته در باره حمل و نقل عمومی، اماکن عمومی، ادارات، اماکن ورزشی، تفریحی، گروشگری و فرهنگی نشان می‌دهد میزان رعایت موازین بهداشتی بین ۳۰ تا ۵۰ درصد است.

وی اضافه کرد: بر همین اساس مجددا کلیه دستورالعمل‌های بهداشتی به همه دستگاه‌ها، اصناف، واحدهای تولیدی و مراکز دولتی و عمومی ارسال و تاکید خواهد شد که موازین بهداشتی اختصاصی و عمومی را رعایت کنند.

 غلامی خاطرنشان کرد: اگرچه وضعیت ۹۹ شهر استان سفید است ولی ۹ شهر در وضعیت قرمز یا نارنجی قرار دارند که بیانگر امکان توسعه این وضعیت به سایر شهرها و شهرستان‌های استان است.
وی با اشاره به ضرورت گسترش نظارت‌ها گفت: از مجموع ده‌ها هزار بازرسی صورت گرفته به ۱۶ هزار و۹۰۰ واحد تذکر کتبی داده و از سه هزار و ۲۱۰ واحد تعهد کتبی اخذ شده و ۶ هزار و ۶۰۴ واحد نیز اخطار پُلمب دریافت کرده‌ و یک هزار و ۶۷۳ واحد نیز پُلمب شده‌اند.

وی با اشاره به شدت گرفتن نظارت‌ها خاطرنشان کرد: بر اساس مصوبه امروز ستاد استانی مدیریت بیماری کرونا، از این به بعد واحدهایی که پلمب شوند با نصب پارچه نوشته‌هایی به عنوان واحد متخلف از دستورالعمل‌های بهداشتی به جامعه معرفی خواهند شد.

. اخبار مرتبط

آمار مبتلایان در اصفهان سه رقمی شد/ ظرفیت بیمارستان خورشید در حال تکمیل شدن است

افزایش آمار بیماران بستری به دلیل ابتلا به کرونا/ مردم بی خیال شده اند

سخنگوی ستاد استانی مدیریت بیماری کرونا با بیان‌اینکه سلامت جامعه خط قرمز ماست، گفت: نصب این پارچه نوشته‌ها با هدف پیشگیری از امکان تخلفات سایر واحدهای صنفی و اهتمام استان نسبت به سلامت شهروندان است.

وی ادامه داد: همچنین برخورد با مدیران دستگاه‌های اداراری و دولتی که موازین بهداشتی را رعایت نمی‌کنند از دیگر مصوبات جلسه امروز ستاد استانی مدیریت بیماری کرونا بود.

غلامی ادامه داد: افزون بر این، واحدهای تولیدی و صنفی که بر اساس نظر بازرسان رعایت موازین بهداشتی را داشته باشند و همچنین ادارات دولتی موفق در اجرای موازین بهداشتی مورد تشویق قرار خواهند گرفت.

 

مطالب پیشنهادی