17:50 1399/08/19
 

به گزارش مفتاح و به نقل از خبرگزاری صدا و سیما ، خانم دکتر سیما سادات لاری افزود: از دیروز تا امروز ۱۹ آبان ۱۳۹۹ و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، ۱۰ هزار و ۴۶۳ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی و سه هزار و ۵۷۴ نفر از آنها بستری شدند.

رکورد جدید شناسایی ۱۰ هزار و ۴۶۳ بیمار و فوت ۴۵۸ کرونایی
 
 
وی با بیان اینکه مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به ۶۹۲ هزار و ۹۴۹ نفر رسید، خوشبختانه تاکنون ۵۲۵ هزار و ۶۴۱ نفر از بیماران، بهبود یافته و یا از بیمارستانها ترخیص شده اند.
 
سخنگوی وزارت بهداشت افزود:  ۵۵۶۱ نفر از بیماران مبتلا به کووید۱۹ در وضعیت شدید این بیماری تحت مراقبت قرار دارند.
 
خانم لاری افزود : تا کنون پنج میلیون و ۲۶۳ هزار و ۱۷۳ آزمایش تشخیص کووید۱۹ در کشور انجام شده است.
 
رکورد جدید شناسایی ۱۰ هزار و ۴۶۳ بیمار و فوت ۴۵۸ کرونایی
 
سخنگوی وزارت بهداشت گفت: استانهای تهران، اصفهان، قم، آذربایجان شرقی، خراسان جنوبی، سمنان، قزوین، لرستان، اردبیل، خوزستان، کرمانشاه، کهگیلویه و بویراحمد، گیلان، بوشهر، زنجان، ایلام، خراسان رضوی، مازندران، چهارمحال و بختیاری، البرز، آذربایجان غربی، مرکزی، کرمان، خراسان شمالی، همدان، یزد و کردستان در وضعیت قرمز قرار دارند.
 
دکتر لاری افزود: استانهای هرمزگان، فارس، گلستان و سیستان و بلوچستان نیز در وضعیت نارنجی و زرد قرار دارند.
 

فوت  43 اصفهانی بر اثر کرونا

 

 
همچنین سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان در خصوص آمار مبتلایان به کرونا  گفت:از هزار و ۴۸۰ مبتلای جدید کرونا شناسایی شده در استان اصفهان، ۳۱۱ نفر در مراکز درمانی این استان بستری شدند. همچنین در شبانه روز گذشته ۴۳ بیمار فوت شدند که آزمایش کرونای ۲۲ نفر از این افراد مثبت قطعی شده بود.

آرش نجیمی، مجموع بیماران بستری را در مراکز درمانی این استان دو هزار و ۵۷ نفر اعلام کرد و افزود: همچنین در این مدت، ۱۹۷ بیمار بهبود یافته از کرونا از مراکز درمانی مرخص شدند.

وی افزود: اکنون ۳۸۱ بیمار مبتلا به کرونا با وضعیت جسمی بدحال در بخش‌های مراقبت ‌های ویژه بستری هستند.

 

مطالب پیشنهادی