11:47 1398/06/06

 

 

به گزارش مفتاح وبه نقل از  اداره ارتباطات رسانه ای شهرداری اصفهان، حسین امیری در جلسه هماهنگی معاونت خدمات شهری با اشاره به ساماندهی حیوانات بی‌سرپرست اظهار کرد: در مناطق 15 گانه شهرداری اصفهان، 15 اکیپ به منظور شناسایی حیوانات بی‌سرپرست فعالیت می‌کنند. همچنین یک اکیپ مسئولیت جمع آوری حیوانات از همه مناطق را به عهده دارد.

وی با بیان اینکه حیوانات بی‌سرپرست پس از شناسایی، زنده‌گیری می‌شوند و در یک فرایند مشخص اقدامات لازم صورت می‌گیرد، ادامه داد: پس از زنده‌گیری و تشکیل پرونده برای حیوانات بی‌سرپرست برای مدتی در قرنطینه نگهداری می‌شوند و سپس به منظور انگل زدایی به آن‌ها آمپول تزریق می شود، بعد از شست و شو به محوطه پناهگاه منتقل می‌شوند و  نشانه‌گذاری آن‌ها صورت می‌گیرد.

امیری افزود: رهاسازی در محل زنده گیری شده به جهت مبارزه طبیعی با چرخه غذایی دیگر حیوانات، اقدامی است که در مرحله آخر انجام می شود، البته برخی از حیوانات پس از طی کردن دوره ریکاوری و تزریق دارو به افراد واجد شرایط به صورت رایگان واگذار می‌شوند.

کمک مشاوره ای اصفهان به شهرهای دیگر در مورد ساماندهی سگ های بی سرپرست

وی تصریح کرد: اقدامات دیگری نیز در راستای ساماندهی حیوانات بی سرپرست چون تشکیل کارگروه مبارزه با حیوانات ناقل بیماری به انسان و همچنین مقابله با سگ های ولگرد و زنده‌گیری آنها در شهر و خارج از شهر انجام می‌شود.

معاون خدمات شهری شهرداری اصفهان افزود: شهرداری اصفهان در زمینه ساماندهی و زنده گیری سگ های بی‌سرپرست بسیار موفق عمل کرده است و به سایر شهرها در این زمینه مشاوره می‌دهد.

وی در ادامه با اشاره به رایزنی معاونت خدمات شهری شهرداری اصفهان با اداره محیط زیست و بهداشت در راستای ساماندهی سگ‌های بی‌سرپرست تصریح کرد: با اداره محیط زیست اصفهان، جهت زنده‌گیری گونه‌های جانوری و انتقال آنها به خارج از شهر و همچنین اداره بهداشت، به منظور کاهش حیوان گزیدگی و مبارزه با حیوانات ناقل بیماری تعاملاتی صورت گرفته و کارگروه های تخصصی تشکیل شده است.

امیری گفت: در سال 97، دو میلیارد و 145 میلیون و 700 هزار ریال توسط شهرداری و یک میلیارد و 50 میلیون و 967 هزار ریال از سوی شهروندان به منظور ساماندهی سگ های بی سرپرست هزینه شده است، به گونه ای که دو هزار و 993 قلاده سگ، زنده گیری شده اند؛ سگ هایی که بی سرپرست بوده اند و پس از زنده گیری مدیریت و ساماندهی شده اند.

مطالب پیشنهادی