7:10 1398/03/22

به گزارش مفتاح احمد مسجدجامعی در جلسه شورای شهر امروز در ارتباط با جزئیات اساسنامه آئین‌نامه اجرایی انتخابات شورایاری‌ها،‌اظهار داشت: متن آئین‌نامه با کمک 7 نفر از اعضای شورای شهر تهیه شده و 4 تفاوت اصلی با آئین‌نامه قبلی دارد. 

وی افزود: انتخابات شورایاری‌ها امسال برای نخستین بار ثبت‌نام و حتی رأی گیری آن مکانیزه است و این مسئله احتمال تقلب و سوء استفاده را به حداقل می‌رساند و تجربه جدید و خوبی برای این شیوه از انتخابات است. 

مسجد جامعی با اشاره به اینکه نظارت بر انتخابات با شیوه مکانیزه آسان‌تر خواهد بود گفت:‌امسال این آئین‌نامه انتخابات را در بخش نظارت به دو قسمت تقسیم کردیم، قسمت نخست بخش اجرایی و قسمت دوم بخش نظارت است که قسمت اجرایی به عهده شهرداری و نظارت به عهده شورا با همکاری معتمدین محلی است. 

عضو شورای شهر تهران با بیان اینکه نظارت بر انتخابات شورایاری‌ها لایه به لایه خواهد بود، گفت:‌نظارت کلان به عهده تک تک اعضای شورا است و به ازای هر عضو شورا در 22 منطقه نظارت دارند البته دو منطقه که سطح کمتری دارد با هم ادغام خواهد شد.

وی بیان داشت: ما با نظارت کشور در سال‌های گذشته به صورتی عدم همسویی  داشتیم ولی امسال وزارت کشور در انتخابات همکاری خواهد داشت و این همکاری در زمینه شیوه‌های مکانیزه و حتی صندوق‌ها است.

 

فارس

مطالب پیشنهادی