14:24 1398/01/31



رئیس دانشگاه علوم پزشکی اصفهان با اشاره به محدودیت  ظرفیت جذب فارغ التحصیلان را در دانشگاه های تیپ یک استان از جمله دانشگاه اصفهان،دانشگاه صنعتی و دانشگاه علوم پزشکی اصفهان گفت:نبه علت اینکه امکانات آموزشی و پژوهشی بسیار محدودی داریم،  همین مسله سبب بسیاری از مهاجرت های غیر منطقی در سطح استان اصفهان از جمله خروج نخبگان شده است.

به گزارش مفتاح و به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان دکتر چنگیز در هفته سلامت و در جمع خیرین سلامت نا توانایی در فراهم کردن اشتغال برای نخبگان به علت محدودیت های مالی و سرمایه گذاری را سبب خالی شدن استان اصفهان از نخبگان فرهنگی دانست وادامه داد:  از خیران سلامت خواهان ورود به عرصه آموزش و پژوهش پزشکی هستیم.


وی بیان داشت: تشخیص کار خیر و خوب بسیار حائز اهمیت است افرادی هستند که نیت کار خوب ووخیر خواهانه ای دارند اما در تشخیص اینکه کدام کار بهتر و مفیدتر است می مانند.


رئیس دانشگاه علوم پزشکی اصفهان با اشاره به اینکه عمر خود را باید به گونه ای بگذرانیم که پر برکت باشد، افزود: همه باید تلاش کنیم که به خود مشغولی گرفتار نشویم و فرد موثری در جامعه باشیم.


وی با اعلام اینکه امروز شاهد ورود خیران به حوزه بهداشت، پیشگیری ، آموزش ها و مراقبت های اولیه هستیم که این یعنی یک گام رو به جلو برداشتیم‌،ادامه داد: در گذشته شاهد ورود خیران سلامت تنها در عرصه درمان بودیم.


دکتر چنگیز از خیران خواست وارد کارهای خیر خواهانه مولد و زاینده شوند، و در ادامه تصریح کرد: هزینه کردن و سرمایه گذاری در امر بستر سازی و فراهم کردن وسایل و امکانات آموزشی و توسعه ساختمان های آموزشی و پژوهشی پزشکی در جهت رشد و بالندگی نخبگان و جلوگیری از مهاجرت تحصیلکرده ها و ایجاد زمینه اشتغال و پژوهش آنها در استان کمتر از هزینه های میلیاردی خیران در حوزه درمان است.
وی گفت: ورود خیران به عرصه آموزش و پژوهش حکم کاشت بذر یک درخت را دارد اما هزینه کردن در عرصه درمان مثل خرید خود درخت است و تفاوت قیمت و دستاوردهای آن هم به همین میزان تفاوت دارد
.

مطالب پیشنهادی