10:00 1396/02/10

به گزارش مفتاح، امام جمعه موقت اصفهان گفت: امروز صنایع بسیاری خوابیده و تعداد زیادی از جوانان شاغل در آن بیکار شده‌اند، تعدادی نیز به دلیل واردات بی رویه اجناس از کشورهای خارجی شغل خود را از دست داده‌اند.

حجت‌الاسلام والمسلمین محمدتقی رهبر در اصفهان اظهار داشت: هدف و رویه بنده تخریب دولت نیست اما حدودا یکماه پیش بود که رهبر معظم انقلاب فرمودند اگر اقتصاد مقاومتی اجرا شده بود وضعیت کشور و مردم بهتر از این بود، جایی دیگر هم در مورد مسائل فرهنگی فرموده بودند بنده بعضی مواقع با دیدن مشکلات و آسیب‌های فرهنگی جامعه شب‌ها خوابم نمی‌برد.

وی افزود: همانطور که در شعار سال چند سال اخیر و مخصوصا امسال (سال اقتصاد مقاومتی؛ تولید و اشتغال )قابل مشاهده است دغدغه اقتصاد و اشتغال از مسائل مهم کشور بوده و هست. بنده نمی‌خواهم بگویم دولت در زمینه اقتصاد هیچ کاری نکرده، بالاخره زحماتی کشیده و می‌کشد.

امام جمعه موقت اصفهان افزود: هم اکنون رکود در کشور ما بیداد می‌کند که متعاقب آن بیکاری است یعنی در شرایطی که اقتصاد و بازار راکد است پیشرفتی در اقتصاد رخ نمی‌دهد، کار تولید مختل می‌ماند، اقتصاد مقاومتی اجرایی نشده و بیکاری در جامعه فراگیر می‌شود.

وی ادامه داد: دولت به عنوان اینکه تورم را کاهش دهد فعالیت‌هایی انجام داده و بارها بیان شده که تورم کاهش یافته است اما بنده می‌گویم چرا این کاهش تورم بر زندگی مردم تاثیری ندارد و ما اثری از آن در وضع زندگی و معیشت مردم نمی‌بینیم، به طور مثال گرانی که طبق معمول بیداد می‌کند و بیکاری که روز به روز رو به افزایش است.

رهبر افزود: قبل از برجام بارها این نکته از طرف دولت بیان شد که اگر ما با 1+5 به توافق برسیم از مشکلات اقتصادی کشور کاسته می‌شود اما اکنون که حدود یکسال و نیم از اجرای آن می‌گذرد تغییری در این مشکلات شکل نگرفته است و هیچ تحولی در زندگی مردم ایجاد نشده که هیچ، حتی خسارت‌های زیادی متحمل کشور شده است، از جمله مصادره مقادیر زیادی از سرمایه‌های کشور توسط آمریکا و تحریم‌هایی که بنا بود با اجرای برجام لغو شود و لغو که نشد هیچ بر تعداد و شدت آن نیز افزودند.

وی ادامه داد: بنابراین آنچه باید رخ می‌داد انجام نشده است و دولت در این چهار سال در برقراری عدالت اجتماعی، نوآوری، اشتغال‌آفرینی که قبل از انتخابات وعده داده بوده عاجز بوده است. صنایع بسیاری خوابیده و تعداد زیادی از جوانان شاغل در آن بیکار شده‌اند. تعداد دیگری از بیکاران نیز به دلیل واردات بی رویه اجناس از کشورهای خارجی شغل خود را از دست داده‌اند.

رهبر در پایان گفت: در مجموع ارزیابی بنده از عملکرد اقتصادی دولت زیاد مثبت نیست، باز برمی‌گردیم به سخن مقام معظم رهبری که در این باره فرمودند اگر اقتصاد مقاومتی اجرا شده بود وضعیت کشور و مردم بهتر از این بود، یعنی وضعیت مردم می‌تواند بهتر از این باشد. در مجموع دولت بعدی باید چالش‌ها و ضعف‌ها را پیدا کرده و در جهت رفع آن اقدام کند.

منبع: تسنیم

مطالب پیشنهادی